I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 10 februari 2010

En blogg! Äntligen!

Ja, då var jag igång då. Med en blogg. Äntligen!

Jag har funderat länge, efter att jag under ganska lång tid varit runt och tittat på många, många bloggar med fantastiska bilder och roliga och trevliga inlägg och inte minst kul kommentarer.

Så nu var det dags!

Vi bor i ett nytt hus, som mer eller mindre ligger i ett gammalt stenbrott i Bohuslän. Nytt och nytt, förresten, när jag tänker efter har vi redan bott i det i 2½ år.

Det är ett enplanshus i trä, målat. Det skulle från början vara ett timmerhus (ett sån't med stockarna synliga inne, inte bara på utsidan). Det blev det inte. Och det skulle ha AGA spis. Det blev det inte heller.

Och ändå är vi väldigt, väldigt nöjda. Jag får väl drömma vidare om det där timmerhuset......

I hushållet finns en man, en Golden Retriever flicka som heter Tingeling, och två katter, Pippi, det är hon som bestämmer här, och hennes halvbror Nisse, som är en katt med humor, en riktig clown.


Här ser vi Nisse gosa med Tingeling.




Och här syns det ganska tydligt vem som bestämmer här. Pippi!

Ja, och nu är jag här i slutet av mitt livs första blogginlägg och jag måste säga att jag förstår inte mycket av det jag försökt göra. Redigeringen av detta inlägg har blivit som det är och jag förstår överhuvudtaget inte hur man manövrerar bilderna dit man vill. Det har tagit mig hela kvällen att få de två bilderna ovan där de är nu. Så om någon kan och vill tipsa mig hur jag skall göra vore jag oerhört tacksam! Puuuhh!

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt!!! Detta var kvällens roligaste! Vad glad jag blir! Jag tänker naturligtvis skriva om dig på min blogg, men jag väntar lite, så att du hinner göra några inlägg till!!
    Välkommen till bloggvärlden, självklart ska jag försöka hjälpa dig så gott det går. Jag har faktiskt en blogspotlogg också, bara på prov...
    Men jag tycker att din ser hur bra ut som helst, kanske skulle jag välja en mall som har lite smalare textutrymme, för det blir så långa rader, men annars ser den fantastiskt fin ut!!
    kramar i massor!!
    Viveka

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta