I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

torsdag 18 februari 2010

Insnöad. Jag är insnöad. På riktigt!


Titta......snön håller på att lägga sig upp på fönsterrutorna......

....och till snickerboa kommer jag knappt fram.....
Beträffande Medinillan så är det som så att den tillhör en alldeles egen familj som heter Melastomatacae. Den kommer främst från Filippinerna och är en buskliknande växt. Ibland förekommer den i handelsträdgårdar och blomsteraffärer, men mer spontant, det är nog ingen växt som ingår i ett "vanligt" sortiment. Men visst är den just magnifik! Den vi har nu har stått ovanligt länge, sedan tidigt i höstas, och det är rekord för vår del.

5 kommentarer:

  1. Oj! Du är verkligen insnöad! Det ser nästan ut som teaterkulisser!

    SvaraRadera
  2. Oida...
    Vi får bare håpe sneen smelter til sommeren!...

    Hos meg er det iskaldt, brrr... ikke noe bedre det akkurat.

    Nattaklem fra meg:)

    SvaraRadera
  3. Hej
    Oj så många nya fina bilder jag stötte på hos dig.Gillar snöbilderna så mycket.
    De sista är härliga.
    Jo här brukar vi snöa in flera gånger vart år, men i år har det inte varit så farligt.
    Ibland så är inte vägarna farbara, men vi har ju vanan inne.
    Men visst är det vackert när rutorna ser ut så där.
    Fast det är väl ovanligt hos er, har jag förstått.
    Hoppas det lugnar sig snart då, så ni får lite vår.
    Vi har bara trist kallt hela tiden. minus 30 och minus 20 och 15, det pendlar där emmellan, det blir vi trött på.
    Vi har haft kallt sen december, förutom några få dagar.
    Viken underbar bloma du har.
    Ha en bra helg.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  4. Usch vad det kom snö i går kväll o i natt. Vill inte ha mer, nu vill jag ha en massa vårtecken överallt.
    Roligt att du skaffade en egen blogg tillslut!

    SvaraRadera
  5. Tack för upplysningen om Medinillan! Har aldrig stött på den förut.
    Sådär såg våra fönsterrutor också ut när det snöade häromsistens. Man börjar bli lätt trött på snön nu, milt sagt...
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta