I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 24 februari 2010

När Nisse försvann.







När vi hade flyttat från storstan bodde vi ett par år i ett väldigt gammalt och väldigt vackert hus som varit mina föräldrars sommarhus och senare vårt sommarhus. Från sommarhus blev det ett året runt hus och vi drog in där med, på den tiden, två hundar, Kalle och Tingeling, och så katterna Pippi och Nisse.
En dag var Nisse absolut försvunnen. Stor fasa, huset ligger intill en väg där många faror lurar och i skogarna lär det finnas lodjur och andra hemska rovdjur.
Efter ett desperat letande och lockande var vi tvungna att få oss något till livs. Vid det här laget hade Nisse varit borta längre än någonsin tidigare.....och det kändes allmänt olustigt allting.
Men så när jag skulle laga mat förnam jag att det var någon som stirrade mig i ryggen och när jag vände mig om såg jag två förskräckta men ända ganska nöjda ögon uppe, inne i den bamsestora murstocken........och där satt han, vår Nisse, riktigt nersmutsad och sotig, inte minst.

2 kommentarer:

  1. Vilken tur att ni hittade honom innan ni började elda! Är det länge sedan?
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Va härligt att höra att Nisse kom hem igen och på vilket roligt litet ställe han tittade fram på!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta