I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

torsdag 11 februari 2010

Promenad i snö.

Tingeling älskar att vara ute i snön. Fastän hon är en lite äldre dam (10 år i mars) så skuttar hon runt, gräver efter sorkar (eller vad det nu kan vara) under snön i dikena, rullar sig i äckliga högar med, ja vad det nu kan vara......



Detta är en av bryggorna i hamnen. Och här skall det om bara ett par tre månader (jaja, drygt, då), kunna ligga båtar. Det tror inte jag på. De där båtarna kommer nog att få ligga kvar på land till nästa sommar igen.
Och att bada här till försommaren - nä, glöm det, nya istiden är här.

Vy över omgivningarna, det blir nog mer snö, eller vad ska man tro
Träden ser så läckra ut denna vinter. Det ser ut som någon gått runt och spritsat grädde på grenarna. Och ibland hänger grädden i bågar, något som jag aldrig tidigare lagt märke till.



Granar med snö på tycker jag är så vackert, så nu när jag är ute med hunden passar jag på att titta ut ett bra exemplar till jul. Alltså den som kommer. Och jag lovar, den är snart här, så det är bäst att gardera sig.


Detta är vår grymma fågelmatare!

Det är en present från min svägerska. Då tror man kanske att hon inte tycker om fåglar, men det är fel, hon älskar alla djur. Nu när det är så mycket snö åker hon till Granngården och köper mat till rådjuren fastän de kommer att knapra på hennes träd och buskar sedan. Och träd och buskar tycker hon om minst lika mycket som djur.

1 kommentar:

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta