I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

tisdag 11 maj 2010

Tillbakablick - en lugn söndag på landet!

Bilder från en lugn söndag på landet!

Bilden är på rätt håll, tro mig! Jag låg uppe på berget i söndags och vältrade mig lite åt sidan och tog den här bilden för jag tyckte molnen borta i öster var så fina och himlen så blå!


Man ser att björkarna i alla fall har gula blad. Bättre än inga alls. Det som är rödbrunt är pors i blom.


När det är växtsäsong älskar jag att plocka in små buketter, både av vilda blommor och odlade. Just dessa är från trädgården.

Det är lite kul med vasen, den fyndade jag på "tradera". Jag fick se bilden på den och den hade precis rätt form, varpå jag slängde mig in i budgivningen! Jag letade efter en vas som var kanske 30 cm hög........vad jag glömde läsa var beskrivningen av objektet..........när paketet kom och jag packade upp vasen visade det sig att den är på sin höjd 5 cm hög.......!!!!


Nisse njuter i en liten söderslänt.......


......medan Pippi föredrar att ligga på husse när han löser dagens korsord.


Slutligen en bild på den sista vitvita julrosen!

20 kommentarer:

  1. Vilka livsnjutare allihop... speciellt katterna! Ingen dålig utsikt för söndagsvilan du hade!

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Katterna verkligen njuter, det syns! Du måste ju bara älska ditt liv... Jag hade gjort det om jag var du...

    SvaraRadera
  3. Heihei!
    Så langt våren har kommet til deg! Hos meg er nesten alt grått og trist enda. Jeg har såvidt begynt å se at det kommer noen små blader på trærne. Nå håper jeg det kommer varme, så jeg kan plante litt ute:) Det hadde vært deilig!

    Ønsker deg en fin ny vårdag!
    Klem fra Chatrine:)

    SvaraRadera
  4. Vilken miss med vasen.....Men bra ändå.
    Katterna vet hur man kopplar av och njuter Vi kanske skulle lära oss lite av dem?

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Hahahahaha, be min mamma berätta om när hon skulle handla på tradera:D

    SvaraRadera
  6. Jag höll på att vrida nacken av mig! *ler*

    SvaraRadera
  7. Ha, ha, kul med vasen! Ännu roligare var väl jag, när jag stolt, för första gången, la ett bud på Tradera på ett skåp, som jag trodde skulle bli ett perfekt skåp för mina Kina-prylar! (Det här hade jag inte tänkt berätta...). Det visade sig att jag hade lagt ett bud på ett DOCKSKÅPS-SKÅP, som var 5,7 cm högt - som en tändsticksask ungefär... mina närmaste skrattar än!
    Men jag fick i alla fall köpet att gå tillbaka...

    Ang. Glansmispelbusken, det var ett impulsköp, som jag absolut inte ångrar! Så här står det på etiketten: Photonia fraseri "Red Robin".
    Vintergrön buske, upp till 2,5 m hög.
    Mörkgröna blad, mörkt brunröda på vintern.
    Bladen spricker ut klart brunröda.
    Vita blommor i flock. Maj - Juni. Skyddad plats.
    Sol - halvskugga. Tål beskärning.
    Det är nog (Sorry) allt jag vet...
    Nu blev det en VÄLDIGT lång kommentar... sorry igen!
    Kram kram, Monica

    SvaraRadera
  8. Vill ju oxå ligga på berget och ha din utsikt, själv har jag bara lite stenar att ligga på, rätt obekvämt :):)
    Nisse o Pippi ser oxå ut att njuta på sina favoritställen,härligt!:)
    Brukar säga att det finns oftast en mening med det som sker,tex, din njutfulla blogg,som ger mig glada stunder, och oxå traderafynd som i "förminskat" format passar utmärkt till dina härliga SMÅ söta blommor..hihi
    Kram Cia:)

    PS. Den är till salu....hihi

    SvaraRadera
  9. Jag har en liknande vas. Perfekt för små vårbuketter.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  10. Så härligt! Och vilka gosiga katter.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  11. Ska vara en liten vas till små vackra blommor! Är det ormöga du har, du också? För den heter väl så??
    Härliga bilder på dina kattor - de ser verkligen ut att njuta av tillvaron!
    Kram

    SvaraRadera
  12. ursäkta att jag skrattar åt ditt vasfynd, men det var väldigt dråpligt :D
    åh, era katter är så vackra. om man ändå kunde ha en sådan hemma...
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  13. Jo-jo, man får vara uppmärksam när man "hojtar" på Tradera ;o) Men du, vasen var ju trots allt ett litet fynd, inte sant? Passar helt perfekt för de små buketter man kan skrapa ihop på våren! Här i "Rucklet" är små vaser ett större problem än de stora. Oftast slutar det med ett snaps- eller likörglas, så jag borde ropa åt mig en sån där lämpligt liten pjäs :oD

    Nisse ser sannerligen ut som den coola cat han förmodligen är. Man borde vara lite mera katt själv.

    Ack, korsord ... *suckar djupt* Tja, det kommer väl en tid ännu när jag klarar av att sätta mig ner och unna mig det tidsfördrivet. Rätt snart, hoppas jag, för i takt med att D-vitaminnivån förbättras avtar min "flipprighet"! Förr, innan jag drabbades av utbrändhetens fnattighet, älskade jag att lösa Allers svåra A-korsord. Eller lördagskrysset i DN (nog var det väl i DN det fanns..?)

    Ha en superfin dag! Här i skärgården skiner solen efter nattens regn :oD

    SvaraRadera
  14. Åh, så underbara dina katter är, så himla söta. Nisse ser verkligen ut att ha det gott i solen (hade jag inte kunnat låta bli att gosa med). Dina vårtecken är för underbara, har tyvärr inte hunnit med att besöka nästan någon denna gången och jag antar jag har missat mycket./Kram Merja

    SvaraRadera
  15. Vad flitig du är - med både kameran och bloggandet. Ljuvliga bilder allihop!
    Så söta katterna är!
    Och vilka underbara planteringsformar du visade härom dan - använde du nåt särskilt slags sly till dom?
    Kram Allis

    SvaraRadera
  16. Jag tror jag ska bli katt. För vart dom än ligger så ser det alltid så himla skönt och avslappnande ut. Härligt :D
    Ha´t pent och pöss i pannan.

    SvaraRadera
  17. Det går jättebra med Enzo, han är hur go som helst. Men saknaden efter Beckham gör sig påmind allt som oftast. Nu till exempel trillar tårarna bara för att jag skriver om honom.... Klart att det finns plats i hjärtat för fler katter, hjärtat är tänjbart som någon skrev, så klokt. Men Beckham var ändå något speciellt, det sa jag redan när han levde.. kan inte riktigt förklara det, men han var min lilla bebis...

    SvaraRadera
  18. Vem har väl inte någon gång gjort ett felaktigt köp. Bilder kan ju vilseleda så man tror att just den prylen blir perfekt.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  19. Härliga kissekatter...Dom vet hur man gör när man verkligen kopplar av och njuter,,
    Vasen ja jag har oxå gjort såna misstag på tradera inte läst ordentligt,,men nu fick du en jätte fin att ha små buketter i..Kram Susanne

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta