I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

tisdag 8 juni 2010

Percy Wiseman.


Eftersom jag lyckades gräva fram namnetiketten till min clematis, Propertius, kom jag på den begåvade idén att böka runt i jorden där min Rhododendron 'Appleblossom' står. 'Appleblossom' var ju ett namn vi hittat på själva.

Så idag, efter hundpromenaden, så hittade jag etiketten! Det är alltså, Rhododendron yakushimanum 'Percy Wiseman'........det var väl inte så vidare värst fint namn på en så ljuv blomma och färg......jag håller nog på 'Appleblossom', jag!
Den är köpt på Plantagen och det är sådär 4 år sedan skulle jag tro, eftersom vi planterade innan vi började bygga.

5 kommentarer:

  1. Ja, jag röstar också på Appleblossom! Mycket finare namn! Måste nog ut och rota under min tall-clematis...
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Monica :o) 'Appleblossom' låter mycket mer romantiskt.

    Den där rhododendronen i ditt förra inlägg, den som du inte heller visste namnet på, kan det möjligen tänkas vara en 'Scintillation'..? När jag tittar på den större varianten av ditt foto tycker i alla fall jag att den är väldigt lik den sorten. Det är en relativt ny rhododendron och en sort som jag planerat att skaffa till "Rucklet". I höst ska det nämligen köpas rhoddar! De torde trivas bra i sällskap med mina stora barrträd.

    SvaraRadera
  3. Pecy!! Nej, Appleblossom låter mycket bättre. Och dessutom ser ju blommorna ut som äppelblommor! Och det var fint!
    Hulda

    SvaraRadera
  4. Stackars Percy Wiseman som inga röster får. Inte heller av mig, Appleblossom är mer poetiskt! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  5. Nämen, har alla etiketter gått och grävt ner sig?!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta