I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

tisdag 13 juli 2010

Rehab.










Att vara på rehab är en ganska maklig syssla om man tänker bort att det är en ständig kamp om bästa platsen. I egenskap av äldsta katten i hushållet verkar det som om Pippi tycker att det är hon som har rätt till min nyinrättade myshörna på verandan. Och vem skulle väl kunna fösa bort henne.....



Själv sitter jag emellanåt och fäster trådar på mina mormorsrutor och, jaaa, vad kan dom andra kallas, mormorsblommor, kanske. Sen får vi se om inspirationen rinner till för ett montage av det hela.







För att få lite omväxling får man ju byta sida ibland.



Och så läggs dag till dag och ibland tar jag en sväng till grönsaksländerna, skördar lite och tar en sväng runt på tomten och letar svamp, ser om jag kan skörda lite mer smultron och går till dukat bord. Ett riktigt bra rehab. Nu har jag inga rehab att jämföra med, men......

19 kommentarer:

  1. Ja, vem skulle inte trivas där bland alla de fina garnblommorna och mormorsrutorna!
    Hoppas att krafterna snart återvänder, verkar ju vara ett härligt rehab som du har hamnat på...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du är flitig! Jättefint ser det ut att bli :) Har du gjort filten jag ser på bild med? Det ser ut som en mysig hörna :)

    Gott att läsa att du blivit friskare - sicken otur du haft! *vojne-vojne* Det är väl en himla tur att det finns antibiotika som råder bot på det mesta. Nu när solen lyser på dig, blir du stark fortare.

    Ta hand om dig :)

    SvaraRadera
  3. Tycker att du verkar ha en alldeles utmärkt rehab fast konkurrens om bästa platsen :D
    Kramar.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin filt det kommer att bli!!! Åh vad jag önskar att jag kunde virka...

    SvaraRadera
  5. Åh så härliga rutor o blommor du virkat!!Jag syr mest....Kram/Saga

    SvaraRadera
  6. Vilken massa rutor och blommor du har gjort. Vad månne bliva????
    Du är lyckligt lottad som har en så bra rehab. Jag hade en likadan när jag skulle repa mig efter cellgiftsbehandlingarna. Inte alls illa.
    Jag tänkte på kampen om din dagbädd. Du vet väl att hunden bor hos människan, men människan bor hos katten. Så du får nog kliva ner ett steg på rangordningen i kattens ögon. Fast ni kan ju alltid kompromissa.
    Tisdagskram från Bodil

    SvaraRadera
  7. Önskar jag kunde virka! Vilka härliga sommarfärger!!

    SvaraRadera
  8. Dina virkade rehab-rutor och rehab-blommor är ljuvliga!:)Och vem skulle inte vilja ligga på den dagbädden,så jag förstår Pippi, men än så länge verkar ju inte resterande familjemedlemmar hittat till "drömstället",för då kan det bli lite trångt:):)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  9. Jiiises, vad duktig du har varit! Vilken massa mormorsrutor du har virkat!
    Sticka kan jag - men virka - jo, jag kan virka grytlappar.
    Om det inte är mer än tre färger. Alltså.
    Men just nu känns det för varmt för det också!
    Bamsekramar från din paktkompis!

    SvaraRadera
  10. Oj, vad du har varit flitig i din rehabhörna! Ser mysigt ut där, så jag förstår att du får sällskap.

    Här har det åskat och regnat i eftermiddag, både hemma och på jobbet. Hemma fick vi 64 mm regn under eftermiddagen! En hel del nerblåsta träd längs vägen från jobbet...

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  11. Nu blir jag riktigt nyfiken på hur filten kommer att se ut när den är klar!

    SvaraRadera
  12. Å vilka härliga "mormorsrutor" det kommer bli en underbar filt :)

    SvaraRadera
  13. Hej Agneta.
    Men en sån rackare, jo minsann jag känner igen det beteendet.
    Din virkade filt med blommor är ju hur ljuvlig som helst.
    Ja det där låter lagom sysselsättning.
    Och så blir det något vackert av det också.Men så snabbt du måste jobba.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig myshörna, och ja katten den ser nog så nöjd ut!! Skönt att du får ta det lugnt och blir ompysslad!
    Filten blir härlig!! Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  15. Men suck va skönt, den som ändå vore katt...

    SvaraRadera
  16. Så flink du er :) Teppet blir kjempefint! Så godt å ha noe å pusle med når man har stille og rolige dager. Flott at rehab'en er vellykket og at du har det bra :)

    SvaraRadera
  17. Hej, jag igen!
    Ha, ha - läste först: Stork-armar!!!
    Storkarmar på dig själv!
    Och faktum är, att våra kläder inte alls matchade i verkligheten...
    Kram från din polare Monica!

    SvaraRadera
  18. Vilken sund och härlig Rehab du har. Det är viktigt att ta hand om sig och det är bra att du lyssnar till din kropp.

    Det måste vara hur mysigt som helst att bara sitta/ligga i den där hörnan och virka små fina rutor. Rogivande.

    Vilken storm ni haft!!!

    Det är svårt att förstå att vi faktiskt bor i samma land. Hos oss råder medelhavsstuk minsann. Konstigt.

    Ha det gott i myshörnan.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  19. Men det var ju lysande att en av er hade det otroligt bekvämt i alla fall!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta