I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

lördag 21 augusti 2010

Skördefest.


Fredagkväll? Eller skördefest....


Vilken skörd! Kantareller, björnbär, potatis, mangold, Västeråsgurkor, bladpersilja, krusig persilja, dill med dillkronor och en bukett blommor. Det känns så lyxigt!

Och ja, bilden är väldigt mycket arrangerad i ett tappert försök att få det hela att se så lite läckert ut!



Pippi övervakar hela fotosessionen, men se hur hon kniper med ögonen när hon märker att kameran riktas mot henne. Hela hon skriker: ta inte min själ ifrån mig.....

21 kommentarer:

  1. Det blev ett ctrevligt arrangemang! Visst är det en härlig årstid, med allt gott! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  2. Det ser verkligen läckert ut! Saknar min potatis i år... gjorde potatislandet till stort jordgubbsland förra hösten. Så nu förbereds nästa års potatisland... i vår stora sandhög:)!

    Myspys på dig.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Åh vad härligt! Kan riktig föreställa mej alla dom underbara dofterna! Herre jösses, jag trodde ögonen skulle vridas ut ur ögonhålorna när jag tittade på fotot! Ha det gott// Kram Leni

    SvaraRadera
  4. Arrangerat eller icke, så fantastiskt det hela ser ut, vilken lycka att få festa på allt detta, du är rik just nu! Klart inte Pippi vill förlora sin själ, vilken katt vill det.

    Kramar och ha en god lördagskväll, Birgitta

    SvaraRadera
  5. Otroligt härligt med alla färska grönsaker - en må de vara arrangerade!
    Nej, ingen katt vill väl förlora sin själ...vem vill det förresten..:)! Klok kisse!
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig skörd, ser fantastiskt läckert ut! Finns inget godare än det man odlat själv!
    Det översta fotot ser nästan läskigt ut...:o)))
    Ha en skön helg!
    kram Margot

    SvaraRadera
  7. Oj, vad läckert det ser ut! Mums! =0)
    Ja, de är för roliga, katterna, med sina öron åt alla håll.
    Ha en fortsatt skön helg i regnet!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ha ha, jag gör som Pippi när nån vill fota mig, fast det är inte själen jag är rädd om, mera för att inte hela jag ska rymmas på fotot...;-) Arrangerat eller inte, superfint!! Kantareller....mums!

    SvaraRadera
  9. Så många läckerheter!! Blir riktigt avundsjuk...här är det mest örtkryddor och tomater, är lite dålig på att sköta land nämligen.
    Pippi är som våran Sigrid, hur många gånger som helst har jag hämtat kameran för att föreviga hennes fjärilsjakt (allt annat är döäckligt, råttor och möss är det värsta hon vet!)tex, men då sätter hon sig ned och tittar åt ett annat håll, precis som hon skäms. Underbara djur!!
    Ha´en bra lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jisses, så mycket du har skördat! Ock så visar jag "stolt" upp litet nejlikbrosk! HA!
    Fast björnbär har jag faktiskt också plockat och fryst in i väntan på att fler ska mogna, men det var "vilda"! Och faktiskt har vi också plockat salmbär och gjort sylt. Så det så!
    Skämt åsido, så är skördandet en del av det som gör, att jag älskar hösten. De klara, krispiga dagarna och lugnet efter sommaren som är mera livlig och aktiv, ja, det är en härlig tid!
    Ha nu en skön helg, hoppas att ni får fint väder!
    Sensommarkram, Monica

    SvaraRadera
  11. Ser ju så jäkla fint ut!!! Du är som en riktig expert! Kramis!

    SvaraRadera
  12. Massa gott och fint arrangerat!
    Kramen.

    SvaraRadera
  13. Vilken läcker bild på allt som växt och blivit frodigt hos dig! Färgstark och mankan känna dofterna i minnets arkiv ;p

    Knepig bild den första...
    Önskar dig en skön helg
    Kram Anna W

    SvaraRadera
  14. Japp, du lyckades verkligen; det ser urläckert ut! Vilka gröna fingrar du har.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  15. Haha, katter är för roliga!
    Väldigt läckra bilder, man blir ju så sugen.
    Tack för dina fina ord på min blogg.Så go du är!
    Paddle tennis är förklarat på min blogg i dagens inlägg.
    Ha en super skön lördag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  16. Vilken skörd!!!!
    Och enligt första bilden du visar så är jag visst nykter. Skönt att veta=))). /Knatten

    SvaraRadera
  17. Självklart vill Pippi ha kvar sin själ, men du vilken underbar skörd!!

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  18. Wow, så mycket du skördat och du har verkligen lyckats arrangera det på allra bästa sätt, ser riktigt läckert ut!!

    Hoppas du får en trevlig lördagkväll

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  19. Det spelar väl ingen roll att det är arrangerat! Det ser superläckert ut!! Måste börja odla mer ätbart, måste, måste, måste...!

    kram louise

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta