I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 8 september 2010

Grekland, ja tack!


Bilderna ovan har jag lånat från nätet, men jag har ju glömt av vem och vems husen är....dom gick att hyra....och så har jag inte antecknat var det var......synd!

Hade kunnat tänka mig att åka till Grekland för att bada och simma i fint och varmt vatten. Det blev inte så mycket av det här hos oss i år. I slutet av den här månaden hade passat väldigt bra!


Nöjer mig med att titta på bilder från tidigare år.




28 kommentarer:

  1. Oh, ja...det skulle suttit fint med lite Grekland, värme och härliga bad :D
    Onsdagskram.

    SvaraRadera
  2. Visst kan man längta bort ibland. Till sol och bad, trots den fina sommaren vi haft i år. Men du har ju nyss varit ute och rest.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Skulle nog vara skönt att sätta sig på flyget...tänk att bara få koppla av och ta dagen som den kommer. Men, vi har ju fint väder nu i alla fall hos oss, man får njuta så länge det varar.
    Ha en skön onsdag
    Marianne

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder och visst lockar de!
    Det ser nästan ut som Santorini med de vita sköna huset och katterna...!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Åh, så härligt, jag skulle också kunna tänka mig att åka, typ idag :O)

    SvaraRadera
  6. Ja TACK!...här med!:-) Kramis

    SvaraRadera
  7. Så underbara bilder och med den typiska grekblå färgen mot det vita. Det hade inte alls varit fel. Vår höst är vacker och färgsprakande men ack visst känns sommaren lite väl kort ibland.

    Suzan

    SvaraRadera
  8. Oh, ja! Precis så! Och på höstlovet drar vi till Cypen! Yes!
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  9. Jag vill oxå åka till värmen... Ändå tackar jag för att det blev en så himla fin höst!
    Kramis!!!

    SvaraRadera
  10. Ser härligt ut! Kanske inte vore så dumt att få litet sommar till!/Kram Merja

    SvaraRadera
  11. Oooh-lala vilka bilder!!! Om man ändå fick uppleva det på riktigt nån gång!

    Hos oss har löven knappt börjat skifta färg ännu, bara lite på björkarna, och vi har runt noll grader på nätterna. Men igår hade vi tjugo grader varmt och det verkar bli lika skönt idag, så nu ska jag gå ut!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  12. Äh, vi åker iväg Agneta, du och jag i solen med ett glas kallt vitt vin och en bra bok. Och kanske Mads Mikkelsen.... ;-) Kram raring!

    SvaraRadera
  13. Vilka härliga bilder av underbara Grekland. Det skulle inte vara så dumt att åka iväg och förlänga sommaren lite...
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Jag följer också med! =0) Håller med dig, det blev alldeles för lite bad i år. Mamma och hennes man är på Cypern nu. JAg är inte alls avundsjuk... Bad henne att bada lite för mig också. Det är så underbart med havet!!
    Själv är jag hemma och sjuk. Lillkissen ligger framför mig på skrivbordet.
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Jag älskar Grekland..Åkte ofta förr,,men nu var det längesen min sambo avskyr varma länder..Suck..helt underbara bilder..kram

    SvaraRadera
  16. Har faktiskt aldrig varit i Grekland pinsamt nog! Men bilderna ser ack så lockande ut! :)

    SvaraRadera
  17. Suck! Det ser ju helt underbart ut! Vitt och blått och så det turkosa vattnet...
    Har faktiskt varit på Rhodos en gång för länge sedan, men aldrig på fastlandet. Och det finns ju en del öar att välja på dessutom...
    Men skulle inte ni till Japan - eller det blev inget?
    Vi brukar faktiskt ha beställt höstresa för länge sedan vid det här laget på året, men i år visste vi inte om vi skulle åka till Thailand och hälsa på syster och svåger, men vi vet inte hur det blir än.
    Men visst vore det skönt!
    Höstkram, Monica

    SvaraRadera
  18. Även om det är vackert väder här nu skulle en resa till Grekland snart sitta fint. Grekland är mitt favoritland vid Medelhavet och många öar har jag besökt, men ack så mycket mer det finns att upptäcka! Drömma kan man alltid!

    SvaraRadera
  19. Ja himmel så gott det varit att få åka dit!!!!

    SvaraRadera
  20. Ibland kan ju drömmar och planerande av resor vara nästan lika kul som själva resan. Fast det är klart det är nog mest planerandet, för då vet man ju att man ska iväg...

    Fick idag veta att en kompis ska iväg till värmen och medelhavet i 9 veckor nu i höst med familjen under föräldraledigheten. Visst låter det underbart?!

    Tack för tipset om Photoscape. Jag har redan laddat ner och testat som du sett hos mig. Riktigt roligt. Satt flera timmar igår kväll och lekte med bilder.

    Kram Marie

    SvaraRadera
  21. Jag igen.
    Du kanske kan bildgoogla och se om du hittar tillbaka till där du hittade bilderna.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  22. Go´ kväll! Du gissar alldeles rätt, vi har inget officiellt kattpensionat. Men en och annan som följt min blogg vet att "kattpensionatet" öppnar då vi får passa mammas och hennes mans två katter då de är på resande fot. Så nu har vi fyra katter att ta hand om. Och saker har redan hunnit gå sönder. Grr...
    Kram!

    SvaraRadera
  23. Jag tänker nog på samma som du, bilder på google. Skriva lite sökord som passar och sen bara kika på bilderna och leta...

    SvaraRadera
  24. Vilka vackra och inspirerande bilder från Grekland! Läntar redan tillbaka till Mallorca!!

    Kraaam aka

    SvaraRadera
  25. Oj så fina, helt underbara bilder! Kan titta och drömma bort mig...bilden på stranden med båtarna... oooooh!
    Har en trevlig kväll!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  26. Mmm, så mycket blått och vitt! Vackert!

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  27. Åh, Vad härligt det var att få drömma sig bort en stund....
    Jag älskar Grekland!

    Hoppas att du får en Trevlig Torsdag! Kram Therese

    SvaraRadera
  28. hej
    tack för goda o snälla råd till mig förkylningen är bättre det var nog tur att jag vilade i helgen.. va snäll du är, att om du hade en vän skulle du skicka han till mig :))
    skolan går bra men det är tufft också vissa lektioner går bra o en del sämre men jag är ju nybörjare ännu ... trivs väldigt bra i nuläget
    vilka underbara Greklands bilder, jag har varit där några gånger men nu är det många år sen
    många Kramar Kristina
    vill gärna åka igen

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta