I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

torsdag 14 oktober 2010

Prinsessan Leia!


torsdagen den 14:e oktober 2010
Prinsessan Leia!
DSCN8711
Igår flyttade “Princess Leia” hem till oss. En liten goldenvalp som är född den 10 augusti och hon och hennes syskon döptes av kenneln till filmpar i olika filmer och vår lilla valp är alltså döpt till “Princess Leia”, från Star Wars (hennes ena bror heter Luke Skywalker…). Vi fortsätter att kalla henne Leia, för det heter hon ju faktiskt! Och hon lyssnar redan till sitt namn, så, så får det bli.
Bilden ovan togs för 14 dagar sedan, precis innan vi åkte på semester.
DSCN0222Och här är hon när hon kom hem till oss igår.

DSCN0219.TIF
DSCN0224
DSCN0227
DSCN0237
DSCN0238
Ganska söt och väldigt rolig liten valp!
Agneta!
Upplagd av Snäckskalsdalen. kl. 11:10
Etiketter: hund

1 kommentar:

  1. 48 KOMMENTARER BORTA!

    Snäckskalsdalen här!

    Eftersom bilderna förvann och jag senare gjort om inlägget, har tyvärr och ingen är ledsnare än jag, kommentarerna försvunnit.

    Här är 48 kommentarer från mina bloggkompisar borta.....

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta