I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

måndag 15 november 2010

I löv hösten–15 november 2010.

DSCN1298
Frostigt har det varit emellanåt och solen har vi sett, men idag har det varit lite smågrått.
DSCN1302DSCN1303
Vattnet forsar i bäckarna, just här är det en liten fördämning runt en liten fiskesjö.
leia
Och lilla Leia hon växer så det knakar.
pippi på skrivbordet
Och Pippi hon känner ibland konkurrensen från datorn och lägger sig över tangentbordet och över min agenda…..det gäller att protestera så gott det går!
havrebullar
Och så har jag bakat havrebullar. Det var Anna med bloggen Goda stunder och tokiga idéer som hade receptet i sin blogg och jag var tvungen att pröva och det blev jättegott, omgivningen har fällt sitt utlåtande och det var med beröm godkänt – ni måste gå till Annas blogg och titta, hela receptet finns där!
änglaljus
Och så har jag pyntat lite i fönstren (redan). Fast bara med en ljusslinga. Ängeln bor i fönstret året om!

Agneta!

21 kommentarer:

  1. Så söt Leia är!

    Vi har inte börjat packa än. Håller mig in i det sista, blir så fort kaos så fort man börjar rota i allt. Sparar allt till december och så får vi röja rejält när våra vardagar lugnar ner sig lite. Vi båda har ett stressigt tempo i november på jobbet.

    Vi kollar på möbler redan nu. Vi båda vill att det ska bara bra och välplanerade köp. Men det är tyvärr långa leveranstider på det mesta i möbelkedjorna. Ska försöka hålla mig med detaljerna tills senare..men köksbordet kommer vi nog att ordna innan! Vi ska spara möblerna i lägenheten och använda dom i början. När alla nya möbler har kommit så åker det gamla ner i källaren...har ju ett fruktansvärt stort hus och många rum att fylla;)

    Fina änglar du har!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Vad fint du har det! Nästa gång jag ska ut och turnea ska jag komma åt ditt håll! :-) Kram

    SvaraRadera
  3. Så vackra frostbilder! Vi har hittills bara haft frost två nätter och det är jag tacksam för, gillar inte när det blir kyla och halt. Då är det bäst att förlägga promenaderna till stranden, där det är sandat ordentligt...
    Och den lilla prinsessan blir bara sötare och sötare! Hon ser så luddigt mjuk ut, att man önskar att man fick klappa henne!
    Vad gott det låter med havrebullar! Knaprigt, på något sätt! Måste nog skriva ut det receptet!
    Så vackert du har gjort i fönstret! Allt sådant får jag ta itu med när vi kommer hem igen!
    Nästa gång jag bloggar är det nog från Thailand! Märkligt!
    Må så gott, kära vän!
    Varma kramar, Monica

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Igen fina bilder! Leia ÄR så söt!
    Hoppas din vecka har börjat bra! Önskar dig en fin tisdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. Mysigt med lite ljus i mörkret.... Fina bilder du visade från Strömstad, där finns många fina gamla hus.
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  6. Åh, vilka gosiga, gulliga djur du har!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  7. Häärliga bilder och så söt liten gullis till vovsing!! Kul att du börjat göra lite juligt och visa oss lite, ser gärna mera och inspireras!! Tack för ett gott recept-tips också :))

    Många kramizar aka

    SvaraRadera
  8. Åh, vilken sötnos hon är, Leia! Man blir helt glad av att bara se henne:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  9. oj så söt hon är!! Helt underbar..Så längesen jag bakade måste ta mig i kragen..kram Susanne

    SvaraRadera
  10. Gud vad söt hon är din lilla vovvsing. Men visst är det som du säger de växer fort. Tur att kameran är uppfunnen så att man kan dokumentera o ta fram vid senare tillfällen. Sitta o drömma sig tillbaka.
    Härliga foton du lagt ut. Jag såg inte först att det var vatten på de övre bilderna tyckte det var rök.
    Ha det gott.

    SvaraRadera
  11. Vilka vackra bilder. Måste gå in på den bloggen du skriver om och titta till på receptet. Visst är det underbart med valp. Man måste försöka hinna njuta av det för de växer ju så snabbt!!! Önskar dig en trevlig vecka/Gela

    SvaraRadera
  12. Vilka fina bilder du fångat på vattnet i forsen, man ser verkligen att det är liv och rörelse i vattnet.

    Bloggsidan med receptet på havrebullar ska jag kika in hos. Jag bakar mycket så nya recept är alltid välkommet. Och nu börjar jag bli vän med min nya spis/ugn.

    Din lilla valp är så söt. Min hund löper nu, mindre roligt, så mina trasmattor är bortplockade. Hon är inne på sista veckan nu.

    Kram från Anne-Lie

    SvaraRadera
  13. visst ska katten ha sin andel av uppmärksamheten. jag älskar katter och deras idéer :D
    havrebullar... mmm... men inte de närmaste två veckorna då jag försöker hålla kolhydratintaget på ett minimum...
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  14. Älskar dina vackra naturbilder. Här är frostigt idag, bättre än det eviga regnande vi haft de sista dagarna. Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  15. Vackra bilder ,o katten på katters vis man måste visa att man finns ,kram Nette

    SvaraRadera
  16. Vad fint du har det, så fina bilder med den lilla bäcken och vatten! Har oxå bakat idag, blev bullar å lussekatter! Ha det bra! Kram Iréne

    SvaraRadera
  17. Så söta de är, dina husdjur!
    Låter jättegott med havrebullar, det ska jag nog testa när bakivern nästa gång infinner sig.

    SvaraRadera
  18. Härliga bilder som vanligt. Bilden på vattendraget där,vilken slutarinställning hade du där? Nyfiken;)

    SvaraRadera
  19. Vilka härliga bilder du bjuder på. Och tack för recept tipset, jag ska genast in till den bloggen och kika. Det lät mycket gott det där brödet. /Kram

    SvaraRadera
  20. Vilka trolska bilder! Nog är naturen en riktig kraftkälla.

    Och Leia hon växer så det knakar och lindar matte och husse runt sin tass förstår jag? Gick det bra med Tingeling?

    Jag har också ljusslingat, har ett stjärnfall i sovrumsfönstret.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  21. vilka fina bilder - som vanligt. Så härligt att följa höstens gång hos dig. Vi är ju själva inte så mycket ute under vinterhalvåret då vi mest bor i stan. I helgen ska vi plocka fram slingor och smygdekorera lite. Jag är jättesugen på julen nu

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta