I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

fredag 3 december 2010

Händelsevis.

23531111
Om man händelsevis skulle få lite för många amaryllisar skulle man ju kunna göra som ovan!
4236959947
Om man händelsevis vill fotografera när det är svinkallt ute!
Left_The_Sunroof_Open
Om man händelsevis har en bil med taklucka skulle det vara bra om man inte hade den öppen när det snöade!
asks-where-you-buried-the-house
Om man händelsevis försöker lura ut sin katt i snön……
Alla bilder lånade från nätet.

Agneta!

16 kommentarer:

  1. Hejsan ! Jätte kul och roliga samt fina och finurliga foton,de där fingervantarna inte dumt alls.Jag har börjat med tumvantar sedan jag slutade röka.Men har ett par med alla avklippta vid datorn, när det blir för kallt.Har så dålig blodcirkulation.
    Verkligen fiffigt.

    SvaraRadera
  2. Ha ha så kul!! Mys kram till din helg...

    SvaraRadera
  3. Så vackert med Amaryllisarna, men vem tar sig råd...!? Jag känner hus kissen fryser där på bilden, hoppas Pippi och Nisse är inne :-) Snöoväderskramar till er!

    SvaraRadera
  4. Var får du allt ifrån? Så roliga bilder!
    Ha en jättefin helg!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  5. Härligt tjejen!
    Det gäller att ha lite humor i denna kyla och eviga snöande!
    Amaryllisfönstret var ju verkligen vackert!!!

    Ha en härlig fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ha en riktig mysig helg! ☺
    ...och så hoppas vi att vi slipper snön som dom så fint lovar på söndag...
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Nej, amaryllisen föredrar jag att ha i en vas, men vantarna skulle jag behöva, jag som fotograferar i alla väder.
    Tur att jag inte har någon taklucka i min bil.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  8. Hahahaha.....vantarna hade varit perfekt...ja även blommorna i fönstret hade varit perfekt här hos mig. Super snyggt...jag har provat att hänga en amaryllis upp och ner i stjälken ch det fungerar bra , man ska ha vatten i stjälken.
    Tack för alla snälla ord påbloggen min...tack snälla.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  9. Hej å hå i gardinen den blå....här var det bushumör i dag. Roligt inlägg med bilder + text!!! Men visst är det skönt i detta vinterväder, julstressen m.m. att kunna "busa" till det lite.
    Önskar dig en riktigt skön helg. Kram.

    SvaraRadera
  10. Skulle alldeles väldigt gärna ha ett sånt amaryllisfönster!

    Kram och go andra advent!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Hihi vilka härliga bilder! Jag fotade utan vantar när det var som kallast,så jag hade behövt dom!!! Ha en skön helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  12. Hm, den där takluckan påminner mej om tiden med min gamla volvo (typ 20 år sen). Där hade jag takluckan öppen i hällande regn en hel natt!! Snö verkar inte heller kul.
    Jag önskar dej en go helg. /Knatten

    SvaraRadera
  13. Och jag som redan sprayat konstsnö i fönstret....Att jag inte tänkte på amaryllisar...hihi
    Vantar för en som virkar i kylan,och sollucka , ett alternativ när inte vindrutetorkarna fungerar, ska visa "någon" som glömt byta mina!:)
    Stackars kise som sitter i all snö...
    Hoppas han inte behöver vänta tills
    det blir tö....:)
    KRAMAR från Cia i vinterlandet :)

    SvaraRadera
  14. Om man händelsevis besöker din blogg en lördag...
    kan man önska dig en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  15. Som det kan bli!
    Japp, snart dags för avresa. Nåja, det är en dryg vecka kvar... Skall bli så himla skönt!!
    Ha en underbar helg!
    Kram!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta