I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 2 november 2011

Omgivningen är lite ledsen på mig.

lilla 16 mars

Omgivningen har varit lite ledsen (vanliga människor säger arga, tror jag, men inte min omgivning, han går inte till excesser på det viset när det gäller ord) på mig. Ända sedan i mars. Talade han om i går. Och tillkännagav att han ville starta en blogg.

Jag undrade varför. Då mumlade han något om egna bilder, och såna jag inte tagit med i min blogg och en massa annat som jag varken lyssnade på, hörde eller förstod.

Nu ville han alltså att jag skulle starta denna blogg åt honom…….No way.

- Vad är det för bilder du vill ha med, då, undrade jag.

- Delfinerna så klart, sa han då.

- Vaddå delfiner, tyckte jag.

- Alla vi såg på semestern i mars.

- Ja, men såna har ju dom flesta sett, tyckte jag. Det vimlar av
  dom på Kolmården.

- Men inte dom vi såg, sa han då.

- Men vi har ju sett delfiner förut, invände jag.

- Ja, men dom kommer inte jag ihåg, sa han. Dessutom var dessa
  så fina och så nära, var nästa argument.

OK, här kommer dom! Två gånger! Omgivningens delfiner!
delfiner 101

Tecknar omgivningens undergivna och ödmjuka hustru,
Agneta!
p.s….. jag måste väl för ordningens skull hålla med omgivningen lite,  för vattnen kokade, ja, faktiskt kokade, av så många delfiner, både i vattnet och i luften och runt båten och överallt, det var makalöst många….d.s.

39 kommentarer:

  1. Hälsa din underbara man att delfinerna är absolut helt fantastiska! Tror du han blev lite glad nu? KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat, klart man skall hjälpa till ;)
    Du skriver så otroligt underfyndiga texter !
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. visst måste du ju se till att omgivningen hålls nöjd, tänk annars vad han kan ställa till med - allt från oväder till oreda i dina nyordnade hyllor!
    den där herr west du berättade om i förra inlägget är en driftig man. vore roligt att få besöka hans dröm nån dag!
    angående köksapparaten... jag kan inte vara utan en. jag som har många järn i elden hela tiden, har inte tid att stå och hålla i en elvisp. ;)
    sonen tycker dock som du att vi inte kan göra oss av med hubert (han heter så, vår röda trotjänare), eftersom denne ju är en i familjen sedan flera år tillbaka. visserligen har sonen rätt, men sedan tänker jag att man faktiskt inte kan fästa sig vid prylar på det här sättet... jaja, svåra beslut, som sagt. :)
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  4. Vad häftigt att se dem i sin naturliga miljö.
    Din omgivning gjorde rätt i att insistera:)

    SvaraRadera
  5. Så härliga bilder, håller med omgivningen att de bör visas...:)
    Och tänk viken upplevelse att få se detta i verkligheten,...Och tänk vilken tur att det inte var hajar...hihi

    Har hajfobi...:)
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  6. Angående din kommentar hos mig, Bambopads finns på www.sparkop.se fast dina tånaglar är nog svamp. Finns ett medel på apoteket som man smörjer på runt hela foten och som lägger sig som en film. Min granne hade svamp på tånaglarna, hon köpte detta medel och vips så var fötterna bra igen. Kopiera denna sida:
    http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=228100

    så kommer du direkt till medlet!
    Hojta om du undrar något!

    SvaraRadera
  7. Skickat dig en ny inbjudan...Kanske inte så mycket roligare där ;)
    ..Visa gärna lite delfiner dom är så fina,,har aldrig sett en i verkligheten en dröm....Kram

    SvaraRadera
  8. Delfiner är underbara! Jag har inte haft lyckan att se dem i sin naturliga miljö men jag kan föreställa mig att det ger ett "enormt" intryck. Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas omgivningen känner sig nöjd nu, det är iaf jag, jag älskar delfiner!! Första gången jag såg delfiner ute i det vilda började jag storgråta för att det var en så stark upplevelse.

    SvaraRadera
  10. Vi såg delfiner "på riktigt" när vi var i Kroatien maj 2010. Det är mäktigt och få såg vi bara 4st. Kan tänka mig känslan av så många samtidigt.
    Fina bilder som absolut ska visas:)). Hoppas din man inte är ledsen på dig längre nu.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  11. Säga vad man vill, men delfiner är fantastiska.
    Det var ju ett tag sen man såg nån irl så att säga.
    Hoppas du har det gott där nere hos dig. Här är det rena sommartemperaturen just nu. Rätt skönt nu när man har haft Spanienväder ett tag.
    Ha det så bra! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  12. Jag har ju aldrig sett några delfiner irl så jag kikar gärna på de du och omgivingen fick beskåda. Söta!

    Hoppas omgivningen känner sig bättre nu. Jobbigt att ha behövt varit ledsen ända sen mars.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig blogg men många underbara bilder!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Nu har jag kollat igenom bilderna från Maldiverna och - nej - inte en enda delfin!!!???
    Så det är klart att omgivningen ska ha sin egen blogg, jag anmäler mig som följare direkt!
    Tänk, så mycket fint man finge se, både djur och växter kan jag föreställa mig...
    Vi har varit på ett par ställen där det skulle ha funnits delfiner, men aldrig när vi var där, så att få se dem IRL vore högst önskvärt!
    Men, åh, vad det såg skönt ut på bilderna från Maldiverna...nu fick jag en sådan reslust igen!
    Här är det dimmigt idag igen, igår hade vi en liten paus o det dimmiga!
    Du meddelar väl när omgivningens blogg har startat?
    Massor av kramar till er båda, M/N

    SvaraRadera
  15. Vilken upplevelse att se allt detta. Och delfiner är så fantastiska djur tycker jag. Ha de gott från Maria

    SvaraRadera
  16. Visst är det fina bilder. Du får lägga in en och annan delfin ibland för omgivningens skull:-)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Ja här får jag nog hålla med omgivningen :) även om jag förstår att det inte gör sig precis på bild som er upplevelse måste ha varit. Fantastiskt att få se så många på riktigt, en dröm!

    Ha det gott, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  18. Ha,ha,ha du är för snäll ... men de var fina, delfinerna! :)

    SvaraRadera
  19. Delfiner är så underbara har han flera bilder ,dom ser ut att vara suveräna,kram Nette

    SvaraRadera
  20. Delfiner är så fina. Vi fick en uppvisning av dom när vi var i Peru. Så gulligt av dej att gå omgivningen till mötes. Blev han nöjd nu eller finns det en blogg till vi ska följa nu?
    Kram

    SvaraRadera
  21. Hälsa omgivningen att jag ser fram mot hans blogg.

    för visst fixar du en sådan åt honom =)

    SvaraRadera
  22. Hihihi får håpe du er tilgitt av omgivelsene nå da;) Kjempefine delfiner! Og akkurat dem her hadde jeg ikke sett før:)

    Klem fra Ingrid Andrea

    SvaraRadera
  23. Måste har varit helt underbart att få se alla dessa delfiner, härliga djur! Står nog på mannens sida *ler* detta ville vi se! Kram Iréne

    SvaraRadera
  24. Haha..förstår att han ville ha med sina fina delfinbilder. Du får väl lägga in nån omgivningsbild ibland så han blir glad ..hihi.
    Kram!

    SvaraRadera
  25. Jag håller med Monica klart att omgivningen ska ha en egen blogg. Han har säkert mycket intressant att skriva om.
    Kram!

    SvaraRadera
  26. Hejsan Agneta !

    Det är så vackert med delfiner som simmar omkring.
    Såg i Marine land i USA 1969.Även späckhuggare.De är läckra i sina färger.Fast delfiner är sötare.
    Tack för att Du förevigade dem, så vi alla fick se.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  27. Nu du kära Agneta får du allt hjälpa mannen så han får en egen Blogg!!! Delfiner är mycket speciella djur!
    Sedan de där med läsa sagor...om det "bara"skulle vara det.Oj,oj...du skulle se hur vår Borg ser ut! Hyddor i VARJE rum! Inte mycket fri golvyta!
    Må väl och ha det riktigt gott! Kram

    SvaraRadera
  28. Fina bilder på delfinerna! Vi har fått sällskap av delfiner på nära håll när vi har åkt båt i Grekland, men inte så där många... Klart att de måste visas! Hälsa omgivningen och tacka!

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  29. Åh, häftiga bilder! Klart att du skulle låta omgivningen visa dem! Så läckra! Vi såg delfiner från kryssningsfartyget när vi var iväg. Men bara helt kort vid ett par tillfällen tyvärr. Tacka omgivningen från mig!
    Kram!

    SvaraRadera
  30. Dessa karlar:=)
    Tycker delfiner är fantastiskt fina såklart! Mitt favoritdjur när jag var liten. T.om. en sån favorit att jag kunde tänka mig att tatuera en på kroppen i tonåren, nu tackar jag mamma att jag inte fick min vilja igenom...;=)

    Nu ska jag åka på spa och njuta!
    Kram Marika

    SvaraRadera
  31. Hej

    Klart att Delfinerna skall visas..det är häftiga djur.

    SvaraRadera
  32. Snäckskalens omgivning kan han kalla sin blogg, han kanske går och trycker på fler fina bilder. Och det är häftigt och se så många, jättefina foton.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  33. Härliga kloka djur och vilken färg på vattnet!

    Ha det så bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  34. Delfiner är så vackra djur att se på visst behöver de visas upp på bloggen!
    Ha det bra du och omgivningen :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  35. Kära Omgivning!
    Jag hjälper dig gärna att starta en blogg. Bara hör av dig!

    SvaraRadera
  36. Hehhee, trodde först att du pratade om en 5årig son men insåg sen att det var lille maken som muttrade.

    SvaraRadera
  37. Delfiner kan man inte få nog av;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  38. Klart han ska ha en egen blogg - det sa han ju i sjöboden i somras redan! Och bloggfest ska han ha, han är jättebra på bloggfester ;-)
    Just ja, delfinerna och fotona ÄR fina!
    KRAM till er båda :-)

    SvaraRadera
  39. Haha, vad söt! =o)
    Och delfinerna är verkligen superfina.
    Kram!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta