I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

måndag 20 februari 2012

Senaste nytt.

1 present
Idag, med posten, kom en present till mig!

Det är Anne-Lie, Skaparglädje, som tyckte jag behövde muntras upp efter ett inlägg för några dagar sen när det var lågvatten i Snäckskalsdalen!

Hur rart är då inte detta! Mitt favoritte. Att jag vet det beror på att jag vann en utlottning hos Anne Lie innan jul och där fanns det här teet med och det blev genast ett favoritte!

Tusen, åter tusen tack, Anne Lie!

2 present
Och häromveckan kom ett brev från Anna, Vita rosor och förgätmigej.

Anna kom ihåg att jag tyckte hennes röda jättevallmo var så fina förra sommaren så hon skickade mig fröer. Jag fick också frö till rödorange nejlikrot!

Lika gulligt och rart detta! Fullt upp har hon med barn, hus, hem, trädgård, arbete (roligt visserligen) och en man (!)….

Jätte, jättetack Anna!

3 vinst
Och så vann jag en utlottning. Igen!

Jag vann ägghattar som Elna, Elna-Sudden, virkar. Jag fick välja färg och då valde jag vita. Visst är dom jättefina. Om jag inte minns fel kan man beställa också. Dvs om man inte har vunnit som jag, hahha!!

Stort, stort tack, Elna!

T-shirt
Min omgivning har läst damtidning. Jag tror möjligen att bilden är från Femina.

Han fick syn på T-shirten på bilden och såg att det betingar ett pris på 800 kr.

Då fick jag, för ovanlighetens skull, en ganska bestämd order, från honom, att överhuvudtaget inte ens snudda vid tanken att på något som helst sätt förpassa hans T-shirts bort från vår boning.

Så nu hänger dom nytvättade och skall manglas och läggas i lådan för finTshirts!!!
T-shirt1

För övrigt blåser det, spöregnar och är dimmigt här i Snäckskalsdalen! Men ljusare ändå!

Agneta!

41 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten och presenterna!

    Och ursäkta mig! Sliten t-shirt 800:- ?! vem fan är så dum som går på något sådant?! Men mocklis mig då som har just slitna t-shirtar liggande! Kanske ett par stycken, det betyder i så fall att jag precis TJÄNAT 1600:-! :))

    SvaraRadera
  2. sliten tshirt nä nu blommar det ,vi kan nog slita dom själva ,tror dom vi är dumma eller ,(fniss)kram Nette

    SvaraRadera
  3. Ha ha ha ha, jag ser Omgivningen framför mig ;-))
    Älskar äggvärmarna, och vilken tur du har med alla fina paket!
    Här har det varit strålande sol hela dagen, men det "drabbar" ju inte mig...
    Nattikram vännen!

    SvaraRadera
  4. Härligt med så mycket bloggkärlek. Det är du värd...
    Och grattis till vinsten.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  5. Fniss... du är alltid en humörhöjare i dina inlägg!! Kommer absolut inte att visa maken dina "fina" Tshirts ;))
    Grattis till "turgumman"!
    Kram /bea

    SvaraRadera
  6. Vad kul med presenter och hattarna gör sig bra på bild *ler*. Ojdå fina t-shirt med hål och allt.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Underbart med goda vänner..och att ha lite tur!!
    Ja du..vad det gällde vädret..var det bara i morse som det var sol!!
    Det BLÅSER..och är ngt snöblandat som kommer ner!! FY..så trist!!
    Önskar dej en riktigt God Natt!! Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Grattis till alla fina vinster och paket!
    Hihi, lite roligt med t-shirten:).
    Här har vi snöblandat regn på snedden.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Grattis både till vinsten och fina presenter. Så roligt att få uppmuntrande paket.
    Ta nu väl hand om makens värdefulla modeplagg ;0)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Men tänk! Då har min omgivning också dyrgripar i byrån! Va? Vem hade kunnat tro det. ;D
    Hoppas ni har hämtat er från helgens lilla yrväder? Han verkade vara en yster men väldigt söt liten herre. Jag hade gåstol till mina döttrar och ja...om jag inte minns fel också ständiga försök till att få mammans hälsenor att gå sönder och dörrkarmar. ;D
    Kram i ruskvädret.

    SvaraRadera
  11. Vad härligt att få överraskande paket i brevlådan :-) Vilka snälla bloggkompisar!
    Haha, vad kul med "fin t-shirt:arna". En del såna har min "omgivning" också, hihi.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  12. Hoppas teet smakade bra så här på kvällskvisten.
    Så skönt att jag fick bort ordkontrollen från min blogg, tack vare ditt tips.
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Grattis till både vinsten och de uppmuntrande paketen! Kul när det kommer oväntade paket! :-)

    Man kanske borde sälja sina gamla slitna T-shirts... ;-)

    Haha, vilken härlig bild på söta Leia helt utmattad på snön! Besök av små människor tar på krafterna... ;-)

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  14. Vilken fin presentdag. Jag skulle sälja de där tröjorna på Blocket jag.

    SvaraRadera
  15. Vad gulligt med såna presenter. Att få fröer tycker jag är kul!
    Jag skulle så gärna ta bort ordverifieringarna (?) men jag vet inte hur man gör!!! Är så hopplöst sen de började med detta. Om du vet hur man gör kan du väl svara härinne så du slipper orden, haha. Jag lovar att titta här och följa dina råd.
    Ha det så gott.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  16. Härligt att jag kunde tillföra Dig lite glädje och blå himmel!
    Kvällskram
    Carin

    SvaraRadera
  17. Oj, så mycket du har fått och vunnit! Så roligt att få paket!

    T-shirten, ja, vad ska man säga...?
    "Kejsarens nya kläder", brukar jag kalla sånt! Om "alla" modeskribenter säger att den är fin, så ÄR den fin! Om det nu inte finns nån sån där obstinat människa som jag, som säger, men vad sjutton har hon på sig?
    Hade hon ingen hel tröja?
    Man börjar väl bli gammal och gaggig...

    Tack för dom vänliga orden om vår hall och byrå, kul att du gillade det!
    Kramar i massor, M/N

    SvaraRadera
  18. Vilken lyckans dag för dej då!!! Och vilken himla smart karl du har. Du vet, förr eller senare blir allt som är gammalt o fult o slitet modernt igen. /Knatten

    SvaraRadera
  19. Grattis till vinster och allt som kommer dej tillhanda! Du bjuder så rikligt på dej själv så det är inte minsta konstigt att bloggarvännerna vill skicka dej små paket!

    800? Då har Gubben en förmögenhet i sin slamsklädesgarderob!!

    Sköt om dej!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  20. Grattis till vinsten och så bra presenter du fått. Slitna jeans tycker jag är fint, omgivningen här skäms när jag traskar iväg i dom. En sån t-shirt skulle matcha bra, eller inte! Sen i framtiden när dina röda vallmo blommar måste du fota, det är en så underbar blomma.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. Hallå där! Jag tror jag lyckades! Åtminstone syntes där inga konstiga snedvridna saker nu så jag hoppas verkligen jag blev av med dom. Tusen tack för hjälpen. Och på köpet hittade jag ju en trevlig och fin blogg till, haha. Det hade man ju inga tidigare att titta in på!!!
    Hoppas du får en fin tisdag. Här är det hängigt och snorigt. Förstår inte varför förkylnignarna kommer tillbaka!!
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  22. Sicken turgumma och få mycket paket;)
    Här vankas det sportlov, skönt;))
    Ha en fin dag i solskenet;)

    SvaraRadera
  23. Godmorgon i Snäckskalsdalen!

    Ja men vad bra att man kan ha sina gamla slitna t-shirts lite till då..*haha*...

    Här är det regnigt och en grå himmel idag, slask för fulla lass med andra ord!

    Härliga gåvor och vinster!

    Ha det riktigt fint!

    Kram!

    SvaraRadera
  24. Vad gulligt av dina bloggvänner att skicka så fina presenter, det värmer såklart!
    Galet, det mesta kan vara dyrt bara det för stunden är hippt :)
    Ha en bra dag, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  25. Oj, då kostar en trasig så mycket...heltokigt tycker jag:).
    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  26. Grattis till fina mysiga saker!!!
    Ja en del har vett att ta betalt!!!!
    Ha en fin tisdag!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  27. Fina saker du visar. Tur verkar du ha också. Porslinet i mitt inlägg är faktiskt från IKEA en nyhet som heter FORSLA. Lagom dyr! Kram Pia

    SvaraRadera
  28. Grattis till vinsten av äggvärmarna! Sååå söta!
    Så jättegulligt att skicka teet! Då kan du njuta lite till!

    Trasiga T-shirts var ju jättepoppis på 80-talet när dansmodet var på topp - kanske kommer det därifrån! Nåja, man vet inte vad man ska tycka...!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  29. Och jag som slängde ett par dyrbara t-shirts häromdagen!! Snabbt ut och rota fram dem ur sopsäcken!

    SvaraRadera
  30. Jag har tagit med mig några slitna t-shirts för att ha vid stranden, tänkte kasta dem här och i resväskan hem skall det det ligga nya, det finns mycket att välja på i Pattaya.
    Jag får många för 800:-

    SvaraRadera
  31. Jamen du ser! Ni sitter ju på en guldgruva!! Dom var ju huuuur flådiga som helst....HM?!
    Kram Barbro

    SvaraRadera
  32. Grattis både till vinst och presenter! Härligt med goa bloggvänner! Oj, kanske man borde ta en djupdykning in i garderoben och leta fram gamla T-shirt, borde vara värd en förmögenhet:)) Ja, tänk hur det kan vara:)
    Ha det gott!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  33. Vilka försändelser du får stup i kvarten, Agneta! Roligt!
    Och vilken förtjusande gäst ni haft hemma hos er, han ser väldigt kramvänlig ut. :)
    Kram till dig också!
    Ingela

    SvaraRadera
  34. Stort grattis till vinsten och vilka fina bloggvänner som skickar så fina grejer bara så där.
    Tänkte på det där med dyra trasiga kläder. Stempen har ordat för det där med slitna jeans länge, vi såg ju vad ungarna betalade och vi sliter ju på våra och de är ju guld värda verkar det ju som. Jag ska genast kolla tshirt-lådan, men tyvärr tror jag det är för sent faktiskt, de har nog åkt till traslådan i garaget och varit oljetrasor, attans också.

    SvaraRadera
  35. Hahaha...mode kan man då tolka på många olika sätt...!! Tänker inte visa den tidningen för mannen här i huset, han skulle också nappa direkt...
    Vilka fina vinster du fått!! En del har då tur...fast att jag sällan vinner kan bero å att jag är dålig på att delta i tävlingar...så jag får väl sitta här med lång näsa och skylla mej själv.
    Har jag tur med mina odlingar (hahaha...)så kanske jag också kan skicka runt fröpåsar till mina bloggvänner...
    Ha en skön kväll vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  36. Det var värst vad du vinner :) GRATTIS! Och så typiskt att Omgivningen fick syn på den bilden då? Innan du kastat dem... Är han svetsare?

    SvaraRadera
  37. Finns det nån som är så dum och går på den? Hasse skulle kunna tjäna en hel del på det i så fall. Han har använt T-shirt när han svetsar och då brukar dom bli lite håliga efteråt. Måste räkna hur mycket vi kan tjäna på dom ha, ha.
    Kram

    SvaraRadera
  38. Ha,ha,ha där vann han några poäng! ;)

    SvaraRadera
  39. Sälj hans t-shirt och spara pengarna till en semestertripp, vet ja! Det har ni glädje av båda två...;-)

    Tack för tipset med ordverifieringen, nu är det under kontroll.

    Kram britt

    SvaraRadera
  40. Har precis kastat ett gäng slitna t-shirts attans=) vilken otrolig tur du har haft och det är du värd.
    Ha nu en underbar dag
    kram Gabriella

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta