I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

fredag 15 juni 2012

Vackert, attraktivt, eller……inte? Jodå, vackert!

cg
Nu är det dags. Jag vill visa lite vackert här på bloggen. Bort med alla blommor och trädgårdsbilder, utsikter och berg, och in med något riktigt snyggt!

Då blir det självklart karlar, eller hur!

Först ut, Cary Grant.

Den dagen han skapades måste väl gudarna ha varit på sitt allra bästa humör. Jag kan inte tänka mig något vackrare i karlväg.

 

rg
Jo, kanske, Richard, förstås. Richard Gere…….säger inte mer än så, det räcker, det räcker……..Enda gången jag önskat att jag varit “a hooker” var när jag såg filmen Pretty Woman första gången.

 

mj
Mick Jagger. Vacker? Nja, inte som dom två andra här ovan, men så otroligt karismatisk.

Det allra roligaste var den musikrecensent, som på en av de stora engelska dagstidningarna, på 1960-talet skrev, att Rolling Stones skulle nog kunna bli något riktigt stort om man bytte ut sångaren (han syftade både på appearance och sång)…….gissa om den stackars reportern fått äta upp det (jag har glömt vilken tidning det var och exakt hur han uttryckte sig, men det står i flera av de biografier som skrivits om Stones).

 

dm
Dean Martin måste få komma med. En sån glamorös typ. Egentligen gillar jag inte spelevinkar och glada (!) män, dom ska vara lite seriösa och allvarliga, men den här kan man väl ändå inte motstå.

Fullständigt hopplös verkade han vara och så sjunger han så där lite laid back och släpigt, alla dessa underbara gamla sånger…..Och röker. Och dricker. Och har roligt. Och verkar fullständigt bekymmerslös……

 

0001
På tal om allvarliga män, Zinedine Zidane, fotbollsspelaren, fransmannen född i Algeriet, kommer självklart med.

 

mgg
Sist men inte minst, Matthew Gray Gubler, dr Spencer Reid, i Criminal Minds.

När töntighet och extrem begåvning görs till något oerhört attraktivt. Och så dom där kindknotorna som hela han hänger på…….jaaa…….

Dom här grabbarna kom utan inbördes ordning, eller nja, Cary Grant kommer nog först hur som helst, men sen vet jag inte så noga.

Agneta!
p.s. alla bilder har jag tagit när jag datat respektive…….så klart inte! Jag har snott varenda bild på nätet…..d.s.

29 kommentarer:

  1. Du har smak för snygga karlar du!
    Det har jag sätt irl ;))

    Kramar från ett nästan soligt Kungshamn

    SvaraRadera
  2. Riktiga snyggingar...:)
    Önskar dig en RIKTIGT go helg, Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Lite ögongodis inför helgen är väl aldrig fel.

    Ha en skön helg

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. WOW! Jag köper alla utom Mick Jagger, så jäkla benig... ;-)

    SvaraRadera
  5. Yes. Alla är snygga på sitt sätt. Jag tycker människor ofta är snyggast när de inte är så bildsköna utan har karisma. Men de du tagit med är alla vackra män!

    SvaraRadera
  6. Oj, andra mäns eventuella snygghet uttalar jag mig inte om men det är ju trevligt att läsa ett inlägg som värnar den elegante mannen. Har läst på ett flertal bloggar nu den sista tiden. Motsatsen alltså, kvinnor som ondgjort sig över sina sluskiga män!
    Ha en fin Fredag och en fin fortsatt sommar!
    Kram ifrån Oumberlige Peter!

    SvaraRadera
  7. Jag placerar Richard Gere på första plats :)

    Det var ju ett annorlunda inlägg från dig.
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  8. Köper allihop, Jagger jaa, en outsider kanske men ok. MEN du har ju glömt JONNY Depp, I say no more...ahhh vilken karl.

    Faktiskt skönt med lite omväxling från allt grönt och blommigt för en gångs skull, håller med dig där :)

    Ha en skön helg!
    Camilla

    SvaraRadera
  9. Oj, oj, härliga män!
    Richard Gere och fotbollsspelaren är ju något alldeles extra..........

    Kul inlägg, tack!

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  10. Du glömde väl Brad Pitt?
    För övrigt säger jag bara ojojoj!
    (fri tolkning)
    Trevlig fredag

    SvaraRadera
  11. Håller med dig om dom första ,lite fredagsgodis inte dumt ,trevlig helg ,du ha väl en där hemma också .kram nette

    SvaraRadera
  12. Dr. Spencer Reid is pretty darn mysterious isn't he? ;-)

    SvaraRadera
  13. Kära Agneta. Ta alla dom andra du, men Richard Gere, han är min!!

    Ha en trevlig helg!
    Kram Eva-Mari, som har sol just nu och därför dukat till grillmiddag på altanen:)

    SvaraRadera
  14. Oj, såna snyggingar! De två första gillar jag med Richard Gere på första plats. Häftiga bilder!
    Ha en skön helg!
    Anneli

    SvaraRadera
  15. Haha ..de kanske inte hamnar högst på min lista, men är klart sevärda =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  16. Richard Gere kommer med även hos mig... Cary Grant är inte dum han heller... Vi skulle kanske alla göra en sådan här lista, tänk så många snyggingar det skulle bli!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vilket underbart härligt inlägg!

    Ha en skön fredagkväll!
    Katarina

    SvaraRadera
  18. Du glömde HARRY BELAFONTE!!!! Min ungdoms idol... och din också, eller?
    Men Dean Martin är ju också en favorit och så förstås Richard Gere!!!
    Cary Grant är nästan FÖR vacker!
    Den understa (som jag inte kände till...) är litet för vek i min smak
    och Mick Jagger, om man bortser från artisteriet, är egentligen ganska ful, tycker jag!
    Kul idé att visa litet snygga karlar i alla fall!
    Ha det så gott, kramar från söder!
    Monica

    SvaraRadera
  19. Underbart inlägg...Richard Gere är min absoluta favvo...de andra är inte så dumma de heller..
    Ha en go helg!Torprosen

    SvaraRadera
  20. Vi tycker inte riktigt lika. Förutom Dr. reid förstås. den du.. Sen glömde du Gerard Butler. Ojojoj... ;)

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  21. Richard Gere...det är mumsmums det!! Men sen glömde du en, Kevin Costner. Såg filmen Kärleksbrevet på väg hem från USA i flyget...hur kul var det att sitta där och snörvla bland en massa okända människor...Mitt resesällskap såg något besvärad ut, tack och lov hade jag inte träffat mannen i mitt liv då...då hade han väl tagit till flykten direkt.
    Kram kram

    SvaraRadera
  22. Du glömde nog totalt bort George Clooney som jag nästan skulle kallas dagen Cary Grant. Samma härliga appearance!!
    Och så Johnny Depp förstås, för visst har ju killen karisma för ett kompani. Härliga blommor i alla fall denna gång :):):) eller borde man säga bin :)

    SvaraRadera
  23. Haha vi har nog inte riktigt samma smak när det kommer till karlar, förutom Richard Gere då. Men det är ju tur att vi inte tycker lika allesammans för då hade det ju varit ständigt slagsmål över några få män här på jorden =)
    Hoppas du får en trevlig helg!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  24. Du har verkligen smak för snyggingar du och att du visar dem just nu kanske är ett tecken på att du känner sommarens "farligheter"...!:)

    Jo, Gary Grant var en riktig snygging - riktigt bildskön och vilket uttryck!
    Men du glömde ju Johnny Depp och Liam Neeson - riktiga snyggingar de också! Mick Jagger ger jag inte mycket för, även om han var häftig på sin tid som stilikon m.m.!
    Sen slår jag ett slag för Jan Eliasson - en riktig snygging det!:)

    Vilket härlig inlägg! Kanske upprepar du senare med flera!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  25. I min ungdom hade jag en crush på Richard Gere....

    SvaraRadera
  26. Svårt val - det är som att titta ner i en nyöppnad chokladkartong. Vem ska jag ta först ...?
    Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  27. Man skall vara ärlig va´?! =0) Den ende jag är svag för av dessa är Richard Gere, av äldre årgång. Han blir bara snyggare med åren. Började genast fundera på hur min egen lista skulle se ut. Hmmm... Inte helt lätt skall jag säga! Nå´n som helt klart kommer med är Kevin Costner. Mmm... Retsen får jag fundera vidare på. Hi, hi. Väldigt roligt inlägg att läsa och se! Kul att veta vilka du är svag för.
    Ha en fortsatt skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  28. SMASK!! Richard Gere ANY TIME OF THE DAY o Johnny Depp ALL DAY!!

    KLem Anna

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta