I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

fredag 6 juli 2012

Hund- och kattliv.

1.12.07.06 (2)
Så här kan det bli om man har en hund som fort vill ut och måste trassla sig igenom gardiner (dörren är alltid öppen på sommaren)……

 

3.12.07.06
……och vart vill då hunden? Jo, ut till min säng ute på verandan, så klart.

Min säng är totalockuperad.

 

5.12.07.06
Ibland när vi är ute och går är Leia puts väck.

Vi har då lärt oss att hon i regel sitter i nån liten damm på berget (det finns många små dammar och hon har stenkoll på varenda en).

Och då sitter hon bara där i det leriga och geggiga vattnet. På första bilden uppe till vänster ser man en liten vit prick mitt i bilden, det är vår söta, rara, Leia, det.

Det går ju att tänka sig vad som kommer upp ur dom där dypölarna! Hemma sedan är det inte alls lika roligt att bada…….

 

7.12.07.06
När jag sen kommer hem har jag i regel sällskap av någon av katterna, dom bevakar noga vad jag håller på med. Här är det Nisse som gör mig sällskap i trädgårdslandet!

 

9.12.07.06
I år blev det inga sommarblommor i amplarna på verandan, jag satte i vildvinsskott (det finns en hel massa på tomten) i och det ser ut att bli riktigt bra.

Jag känner mig nöjd och ser framför mig en sån där urmysig medelhavsk pergola……massor av citroner, olivoljor, lavendel och vad är det mer, ostar och torkade skinkor och allt det där……och då är vildvinet självklart inte vildvin utan riktigt vin……

Agneta!

29 kommentarer:

  1. Ha ha ha...Ja varför ska du sätta upp em massa hinder då? Fniss.... Har man bråttom, så har man bråttom :o)))
    Du vet....en sån uteplats drömmer jag oxå om.
    Ha en skön fredagskväll!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Men ååååååååååh nääääääää... Haha, ursäkta att jag skrattar men jag kan tänka mig cirkusen:))))) Fina bilder och vad vackert det blev med vildvinet!!! Frodiga och fina!

    Stöööööööööörsta kraaamen aka

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder och visst är det kul med djur *ler*. Vildvinet var en kul idé, det ska jag försöka komma ihåg till nästa år.

    Kram
    Elna

    SvaraRadera
  4. Klart att Leia har bråttom ut till sängen innan någon annan får för sig att lägga sig där. Det gäller att vara först. Katterna är så nyfikna, måste alltid vara med och kolla lite.

    Ha en skön helg

    Kram Karin

    SvaraRadera
  5. Fina Leia.... :-) trots allt.
    Bland alla dessa underbara blommor och utsikter kryper det fram sagolika planer som man aldrig har hört talas om! Vilken resa, hoppas den blir av någon gång!

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder!!
    Vilket utsikt ni har på berget!!
    Säger bara det...denna Leia!!!
    Förstår att det är mysigt med sällskap i trädgårdslandet...!!
    Ha en skön kväll...i regnet..el det regnar iaf här.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Håhå. jaja, som det kan gå när man har bråttom...
    Men hon är ju så söt, så det går ju inte att bli arg på henne! Fast våt hund luktar inte gott! Och ännu värre blir det väl med en dy-pöls-luktande hund, kan jag tänka mig!

    Det är bra att ha visioner...medelhavsk pergola...mmm... det blir nog bra!
    Ha det gott, här är klibbvarmt och fuktigt, vi fick 20 mm regn i natt.
    Kramar, M/N

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig bädd.....förstår att ni har svårt att samsas om den...
    Ha en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  9. Klart vovsen vill ha den bästa platsen :)
    Annars kan ni ju alltid dela *L*
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  10. Ja, tänk att det är sån skillnad på att bada i skitiga pölar året runt och att sen bli duschad eller badad hemma, av husse eller matte! Ett mysterium är det!:)

    Vilka läckra amplar du har! Jättesnygga! De där vita i plast är ju riktigt fula! Men var har du fått tag i dina!

    Ja, medelhavsstyle vill man ha på ALLA plan just nu, inte minst maten och drickat!:)
    Hoppas du får en fin fredagskväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Haha, man har i alla fall kul när man har djur... ;-) Men varför sätter matte upp så besvärliga hinder för dörren? Du får fixa flera sängar på altanan. Den sängen verkar vara populär!

    Här är det en Tiger som följer en hack i häl var man går i trädgården. Han hjälper gärna till och tuggar lite här och lite där, eller krafsar lite här och där... Och om man inte ser honom någonstans riskerar man att bli halvt ihjälskrämd när han strax kommer bakifrån - en Tiger på språng från jordkällaren eller så, glad när han får sällskap! ;-)

    Läckert med vildvin i amplarna! Man tager vad man haver är en bra devis. Men vad gör man när man inte har något vildvin... ;-)

    Tiger hälsar att han tycker att matte och husse ska lägga i kanoten i dammen. Det blir nog några paddeltag tvärs över i alla fall... Och det skulle vara spännande att titta på. Men inte är det något hav inte... ;-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  12. *haha* kul att se att inte bara jag har problem med gardinerna. Jag har fransgardiner i mitt tv-rum med stora knutar i änden. Undrar hur jag ska lösa det!!! Bättre att ta en sax o klippa av!!!
    /Knatten

    SvaraRadera
  13. Hisnande utsikt och vackra sommarvarma berg, och underbart söta djur! Så härligt!
    Med djur i huset blir allt så levande och fint, men visst märks dom på olika sätt. Fast det vill man ändå inte vara utan :)
    Kram vännen och klappa gosingarna fårn mig ♥

    SvaraRadera
  14. Jag ser att jag missat mycket hos dig under veckan som gått. Många fina foton. Vad tråkigt med resan! Och att de bråkar så där...
    Hoppas att din pergola blir som du tänkt dig!
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  15. oh så goa dem är djuren,,vilken lyxig bädd er hund har våra tycker vi ska ha det,,i vårt uterum ligger de ibland i kökssoffan men där är ju lite hårt och inte så mysigt ,,de är lite avis på din goding..ha en go helg kram Monica

    SvaraRadera
  16. Jag förstår Leia så väl Bädden på verandan ser helt underbar ut.

    SvaraRadera
  17. När jag ser bilderna så längtar jag så efter hundar... det funkar ju inte längre pga. allergier. men vi har haft två st. en labb och en finnspets. Labben älskade att bada han med Pysen hette han.. Kram Pia

    SvaraRadera
  18. När vovven ligger och gottar sig har jag god lust att bara krypa intill och mys-pysa med honom.
    Tur att djuren finns, det ger oxå mycke glädje.

    Trevlig helg/ Eva

    SvaraRadera
  19. Haha! Vilken rolig hund du har. =o)
    Och jag förstår att han vill ut i din säng på altanen! Det skulle jag oxå vilja. =o)
    Kram och trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Känner igen mej i hundlivet, fast gånger tre! Kattlivet önskar jag att jag också kunde dela. Men det är en omöjlig kombo, borderterrier och missekatt:( Jo då, vi har allt försökt!!

    Fint med vildvinet i amplarna!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  21. Jag förstår att hunden vill okupera den sköna sängen :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  22. Ha, ha så där såg det ut hos oss också!
    Jag hade hängt upp en tunn gardin framför dörren som mygg- och fågelnät. Dotterns hund hade också bråttom ut...
    Vi har fortfarande en knix på gardinstången.

    Ha en skön lördag!
    Agneta

    SvaraRadera
  23. Så fina amplar, och smart och plantera vildvin. Häftigt i höst när det flammar i rött. Och smart vovve, vem skulle inte vilja ligga där, i en säng fast ute.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  24. Det där känner man så väl igen, drynandet i alla vrår, och inte att förglömma alla hår som finns och gör så man inte själv kan njuta platsen.
    Vår Gullan är ofta med i trädgårdlandet också, undrar om hon sitter & spanar på fåglar där.

    SvaraRadera
  25. Härliga bilder, Agneta! Underbar sängplats därute på verandan - skulle gärna byta plats med Leia...
    Kram♥

    SvaraRadera
  26. Jösses, jag var oxå med om liknande i natt, kolla min blogg...

    SvaraRadera
  27. Hejsan

    Din hund intar sängen på samma vis som vår vovve..hehe...och sover där lika sött.

    SvaraRadera
  28. Det ser riktigt skönt ut där på mattes bädd! Härligt med djur. /Mimi

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta