I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 15 maj 2013

Just nu lyssnar jag på…..

15130513 15130513
Bilderna är mina privata – nej, nu skojade jag, jag har så klart lånat dom från nätet……enbart i reklamsyfte….

Just nu lyssnar jag helst på Ulf Lundells album “Rent förbannat”, där finns bl a “Är vi lyckliga nu”…….

och

Håkan Hellströms låtar som släppts, hela albumet kommer snart, “Det kommer aldrig va över för mig”.

Agneta!

18 kommentarer:

  1. Och mitt hjärta gjorde trippelvolter av att se de fina fotona på Lundell!

    SvaraRadera
  2. Snygga bilder du har:) Musik...härliga musik, vad skulle man göra om musiken fanns inte!
    Ha en trevlig torsdag!
    Kram Sirpa!

    SvaraRadera
  3. Härligt!!
    Här spelas just nu gamla klassiker från sextiotalet med sommartema.....ja det går liksom i perioder det där....allt mellan det senaste till flera hundra år gamla klassiker....hihi....
    Fortsätt njut, musik tillhör ju livets glädje.
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  4. Ulf såg vi i lördags. Iklädd short o t-shirt på väg in i sin bil. Han hade handlat i mataffären :)

    SvaraRadera
  5. Jag gillar bägge, Hellströms nya låt
    är superbra. Och så grymt snygg han var
    på dina foton...wow!
    Må gott och kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  6. Ulf Lundells nya har jag nog inte hört, men då och då skymtar Hellströms nya låtar på radion.
    Här är det mest P1 som går dagarna i ända när jag är hemma. Annars - fågelsången är inte dålig denna tid! :)

    En yngre kvinnlig journalist uttalade sej om Springsteens musik, och kanske Lundell har lite samma stil, hon tyckte den typen av musik var lite...."bredbent", (= gubbig). Jag tyckte uttrycket var rätt kul, och lika kul att höra hur de yngre ser på våra forntida idoler! :)
    Solig torsdag här, hoppas att du har lika fint!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Åh, en själsfrände!
    Lundell.......min stora idol sedan jag var ung.

    Håkans nya är super.
    Konserter med båda blir det i sommar...........och jag ska dit!

    Kramar Anneli

    SvaraRadera
  8. Killarna som kan...
    Själv är jag mkt förtjust i Thåström... ända sen tiden då det begav sig...
    Nu är det varmt o sol! Får passa på... på med paltorna och iväg utför berget...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  9. Hejsan


    Lundell är bra. Såg honom i Simrishamn, där han har ett hus.

    SvaraRadera
  10. Lundell gillar jag men Hellström förstår jag mig inte på...
    Kramis, Monica

    SvaraRadera
  11. Lundell är bra tycker jag, men Hellström inte riktigt min idol.
    Kramen i solen♥

    SvaraRadera
  12. Ulf Lundell har jag lärt mej att gilla men "Helstöld", neej!
    Tur att smaken är olika annars skulle alla gilla mej...haha!
    Kram Inger

    SvaraRadera
  13. Har aldrig förstått mig på Ulf Lundell, men Håkan Hellström gillar jag.

    SvaraRadera
  14. Åh den är väl härlig "Är vi lyckliga nu" jag gillar Lundell skarpt.
    Tack för dina snälla ord hos mig.

    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  15. Ulf L lyssnar jag mycket på sedan älskar jag Carolin af Ugglas många tycker jag är lite tokig *ler* för det men både hennes stil å låtar tilltalar mig! Och du jag trivs verkligen med det jag håller på med, älskar att vara i farten! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  16. Vilka häftiga bilder fint collage du gjort. Ulf Lundell lyssnade jag mycket på som ung,,, nu är det Lasse Winnerbäck som gäller. Roligt att du lagt upp lite musikbilder och berättar vad du gillar. Håkan Hellström är bra också.
    Jag mötte min idol" på Götgatan i helgen, då jag var till Sthlm har skrivit lite om det på bloggen
    kram Kristina

    SvaraRadera
  17. Vad är det för fel(?)på mig då jag inte hoppar jämfota när jag ser dessa bilder? / Venus

    SvaraRadera
  18. Hejsan Agneta !

    Vilken underbar blogg Du har,och himmel så många kommentarer Du får.
    Jag har 24 följare på Mi´s nya liv, vet vad för fel jag gör nu.
    Inte många som är inne och skriver, läser kanske de gör. Har ju ingen
    räknare. Det jag skrev om mitt liv jag levt, det var intressant,men nu
    äsch vad händer en pensionär.Inte mycket.Nu har snön smält.Snart skollov, härligt.
    Alla blommor har slagit ut, ja nästan alla.Det är grönt och skönt.

    Tror jag hellre bor vid ett stenbrott än här i mitt moderna getto.

    Gillar Öppna landskap, då vibrerar hela jag när han sjunger.

    Klappa Leia.och klia kissekatterna.

    Kram Mi

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta