I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 4 september 2013

Igår fick jag mitt livs finaste komplimang!

1130904
Igår var Isak med oss. Isak är 7 år och har precis börjat skolan. Han är en väldigt väluppfostrad, vaken och “pigg” liten kille.

Vi var på promenad med Leia och sen fikade vi här hemma och hans mamma och två storasystrar kom för att hämta honom. Dom berättade att nu börjar fredagsdisko för barnen. 18.30 – 19.30 för ettorna t o m treorna, 20.00 – 22.00 för fjärde t o m sjätteklassarna.

Då säger Isak:

- Vill du följa med mig på diskot på fredag, Agneta?

Gissa! Det var den finaste komplimang jag fått i hela mitt liv, tror jag!

Mamman nästan dånade och systrarna tappade hakorna. Tydligen föräras inte vem som helst denna ära! Och jag måste erkänna, jag blev oerhört smickrad!

När dom skulle åka säger jag:

- Då ses vi på fredag, då!

Varpå Isak svarar:

- Ja, och ta på dig nåt snyggt!

Vad svarar man då, då!

Förmodligen syftade han på mina schaviga skogsmullekläder jag hade på mig…….

 

3130904
Här hemma blommar det vidare – vi har ju ett sånt fantastiskt fint sensommarväder! Rena önskevädret.

 

5130904
Astrarna är jättefina och så köpte jag en gul perenn i våras.

Men, vad är det jag köpt? Någon som vet?

 

7130904
Och tack vare det fina vädret verkar det som om både änglatrumpeterna och blomstertobaken kan slå ut!

Agneta!

37 kommentarer:

  1. Vilken charmör :) Då ska du på disco på freedag alltså... Hoppas du har nåt snyggt att ta på dig!

    SvaraRadera
  2. Du kanske måste åka till stan och köpa dig något snyggt till fredag. För du måste ju åka på discot annars vet jag en kille som blir besviken.
    Solig dag hos mig också. Här är trädgårdsbyxorna på.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Att bli bjuden på disko av en sjuårig charmör, det slår det mesta! Förstår att du är stolt! Har du bestämt vad du ska ha på dig?? Ta med kameran vetja, vi vill veta hur det gick:)

    Fint och prunkande som vanligt hos dig! Den gula skönheten vet jag inte om jag sett tidigare? Nån vet säkert.

    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Åååå såå underbara barn är och dina blommor likaså!!
    Två ting som förgyller livet <3
    "De härligaste kommentarerna kommer från barnamunnar och de ärligaste från fyllon" sa alltid min svärmor förr i tiden!!

    Tack Agneta nu fick jag mig dagens första rediga skratt :)
    Ha det så jättefint
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  5. Så kul att du ska få gå på dans på fredag. Inte alla som har en date med en sjuårig tuff kille. Du får se till att du visar bilder på kvällen "outfit" så vi får se hur snyggt du klädde upp dig. Ha det så himla kul med läsk och popcorn i överflöd till senaste discohittarna :-)Glöm inte bort att njuta för man vet aldrig när det händer igen.
    Kram Anette
    Bara " 2 sleeps" kvar nu!!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig kille. Ha det så trevligt på dansen!

    SvaraRadera
  7. For en flott gutt -han satte tydeligvis pris på å være sammen med deg/dere!! Kos dere på disco på fredag! :-)

    SvaraRadera
  8. Låter som en helt underbar liten kille.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  9. Ja, det må jag säja! Ännu är du på banan!! :) Det var då verkligen en komplimang av en så ung kavaljer dessutom!

    Ett helt ljuvligt väder har vi som slår de flesta sommardagar!
    Så härligt att dina blommor blommar fortfarande! Lite skralt är det i min trädgård. Gulingarna där känner jag igen, har något liknande här vid huset, som har börjat blomma på sensommaren. Det är mycket magert där de växer, annars är det mycket sparsamt med blommor här vid huset nu. Du har verkligen dessto mera. I torpet ägnar jag mej mest åt att klippa luftskott på äppelträden! Det är massor eftersom vi klippte i våras. Ett evighetsjobb, men så skönt att bara vara ute i de ljuvliga vädret!

    Hoppas att du har det gott och att du väljer noggrant tills fredagsdiscot!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Ja du Agneta en sådan komplimang kan man 'leva länge på'. Barn är så spontana
    de säger precis som de tänker. Ja ta på dig nåt snyggt, vad gillar de i den åldern, kanske även en liten blomma i håret. Härliga unge !!! Var stolt !

    Brittsommaren är underbar här hos mig, och det blommar ännu mycket.
    Ser det även hos dig.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  11. Barn kan verkligen vara helt underbara! Vilken jättefin komplimang :)

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig kille som ville ha dig med på disco,
    bara att börja kolla vilka kläder du ska ha på fredag.
    Önskar dig lycka till, nu är det bara att börja skaka rumpa... =) =)

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  13. Ja den komplimangen gick inte av för hackor! Själv minns jag att jag inte var välkommen just någonstans då dottern var liten. möjligen kanske vid 7 år men vid tio var det stopp, då var jag det töntigaste som gick omkring i ett par skor!
    Hoppas du har varit och handlat något glittrigt och färgglatt som matchar discokulorna!
    Kramen

    SvaraRadera
  14. Wow, disco! Det har jag aldrig varit på - det var inte uppfunnet på min tid...
    Ja, då vet du vad du ska göra på fredag kväll, bara att hoppa i något tjusigt och rocka loss! Den lille gossen är ljuvlig, ju!

    Så skönt att ni har fint förhöstväder! Det är fint här också, varmt men lite disigt.

    Tyvärr vet jag inte vad den gula blomman är för sort, men jag gillar den!
    Ha det bra, kramis, Monica

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder. Tyvärr har jag ingen aning om vad blomman heter. Är så dålig på sånt... Ja, visst är det ljuvligt nu. Sommaren bara fortsätter och fortsätter. Fåglarna kvittrar och trivs som om det vore vår. (Även om de just nu överröstas av Jasplanen som dundrar fram på låg höjd för att vakta Mr President idag)H
    Ha nu en fin fortsättning på veckan och njut av dansen på fredag ;0)

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  16. Waow, det var inte dåligt, så nu skall du svänga dina lurviga på fredagkväll - i nåt snyggt fodral, häftigt! Värm upp innan bara, här brukar det vara Limbo och sånt när min tjej går på disco... Hoppas du får kul =)

    Kram Gunilla

    SvaraRadera

  17. http://vindsromantik.blogspot.se/

    Jaa Agneta, jag blir alldeles var om hjärtat, vilken go kille, jag kan ju inte tänka mej annat än att du går, får läsa fortsättningen...

    Fina blommor har du, gillar de blå/lila.

    Kramar Margaretha

    SvaraRadera
  18. Åh underbart. Hur ska du inte kunna gå på fredag?! Kram Marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marie!
      Jag kan inte kommentera på din nya blogg - jag vet inte hur man gör! Jag hittar inget kommentarsfält! Vill så gärna kommentera!
      Agneta kram

      Radera
  19. Det är bäst att du passar på och disco med ungdomarna är riktigt konditionskrävande. Ta nå´t svalt på dig.
    Visst är barn härliga.
    Dit förra inlägg var imponerande. Oj, vad svamp och så mycket du gjort med svampen.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  20. Haha vilken sötnos! Då blir det disko för dig på fredag då, klackarna i taket =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  21. Oj, det var verkligen en komplimang som heter duga! Gissar att du växte en hel meter hihi. Hoppas ni får det riktigt mysigt. Fast mysigt kanske inte är rätt ord när det gäller disco ;-)
    Hjälp vad du är duktig på att ta vara på svamp på alla de sätt!!! Imponerande.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  22. For en komplement - og for en liten hjerteknuser av en gutt. Så utrolig koselig!
    Den gule blomsten er kanskje en type Rudbeckia, tror du ikke?
    Så vakre blomster du har i høsthagen din.
    Nydelige Asters.

    SvaraRadera
  23. Härligt med ungar! Disco på fredag passar ju perfekt!
    Vackra blomster!
    Kram

    SvaraRadera
  24. Dancing Queen! Snacka om träningsvärk på lördag ;) De brukar köra Limbo på såna fester har jag erfarenhet av...

    Rudbeckian heter Green Eyes, så kallar jag den i alla fall..

    Må så gott och njut av solen, underbara dagar!!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  25. Känn dig stolt! Vilken härlig kille och vilket tillfälle att få hänga med på disco :)
    Så många vackra blommor du har! Den gula tror jag kan vara en gul rudbeckia... fin!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  26. Ja att få ett sådant erbjudande skulle vem som helst av oss vara alldeles överlycklig. Dessutom är ju barn så kloka så de smickrar inte utan de menar ju faktiskt det de säger. Krama om den killen en extra gång.

    SvaraRadera
  27. Vilken kille! Ja, var inte det en komplimang, så säg! Nu gäller det att du hittar något riktigt snyggt ... ;) Och jag undrar om han skulle tycka samma kläde var snygga som du ;)

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  28. Ha det så skoj på discot! :)

    SvaraRadera
  29. Vilket underbart erbjudande, förstår att du känner dig smickrad!
    Härliga bilder, vilka färger!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  30. Ja, de är för härliga de små liven, och vilken fin komplimang/ära du fick...så då är det bara att ta något snygg och följa med. Du får berätta hur du hade det på discot...du kanske blir uppbjuden av lillkillen också.
    Ha en härlig helg,
    Kram Britt

    SvaraRadera
  31. Vilken gullig kille som bjuder upp till dans...

    Vad gäller blomman tycker jag att den ser ut att kunna vara släkt med solhatt (Echinacea). Det finns ju otroligt mycket sorter av den numera.

    Ha en fin kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  32. Men vilken fin komplimang :-) och få följa med på disco. Förstår att du kommer klä upp dig riktigt snyggt nu.

    Härligt fina blomsterbilder...njuter.

    SvaraRadera
  33. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  34. En liten hälsning till dig i denna vackra sensommarvärme!!! Som vanligt har månaderna bara rullat på....och vart tog de vägen???
    Så vackert din trädgård har utvecklats, det tycks blomma överallt!!
    Så ser set minsann inte ut hos mig. Jag får inte till det här med perenner som avlöser varandra d.v.s nästan allt har blommat klart.....

    SvaraRadera
  35. Nämen hjälp vad fint sagt!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta