I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

måndag 16 november 2015

Att invänta inspirationen.

1151116
Lilla fiskesjön. Gråskalor.

 

2151116
Humlarna (heter det så?) har mognat av. Det finns fler men dom är yngre än dessa två, så nästa år blir det nog en arkad av humle……
3151116

 

4151116   5151116
Trädgården går in i vintervila men i olika takt. Och min blomsterampel har aldrig fått några blommor i sig, den har fått mossa.

 

6151116
New Dawn’s sista blommor……

 

7151116
Nisse har som den katt han är intagit fåtöljerna jag håller på att klä om.

Det går inte fort med den där omklädningen, jag gör det bara när jag har rätt inspiration!!!!

Det uttrycket har jag lånat av en fotograf som bodde intill oss när jag var barn, han satt ofta bara på sin trapp och folk undrade om han inte borde ta alla dom där korten folk köade för att få.

Ingen idé, sa han då, jag måste invänta inspirationen, annars blir det inte bra!

Agneta!

21 kommentarer:

  1. Beautiful and inspirational, dear Aggie. And I love the cat, too! :)

    SvaraRadera
  2. Natti, natti , nej det är inget fel på mig, har bara gått min lilla runda. Du tänker på dina djur, förra inlägget var ju den söta virkade kattkojan. Nisse ser ut att trivas på sin höga plats i livet.
    Jag har inte kollat ännu på Aftonbladet eller Expressen, man törs nästan inte det. Det har blivit så
    mycket hat överallt, man hänger inte med längre..

    SvaraRadera
  3. Precis så är det! Utan inspiration, inget bra jobb! Igår fick jag (och Maja) inspiration nog för att tapetsera ytterligare en vägg i sovrummet med fondväggstapeten. Utan inspiration hade det aldrig gått. Och, i det här fallet, tur också, eftersom tapeten som jag hade kvar räckte precis!!
    Men jag ser att åtminstone en av fåtöljerna snart är klar. Jag har lite inspiration kvar som du kan få:)

    Ha det fint!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Klokt, det där att låta inspirationen råda. Då blir det mera lustfyllt.
    En arkad av humle låter vackert, lika vackert som en mossampel.
    Katter är väldigt "hjälpsamma".

    SvaraRadera
  5. Vilket underbart tyg till din fåtölj! Här har vi ett avstannat projekt sen ett antal år tillbaka, undrar om vi någonsin ska få tillbaka inspirationen!!? Men man får inte ge upp, en vacker dag kanske den kommer!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  6. Sötaste Nisse:) Låter bra att vänta in inspirationen:)
    Grått här med, regn hela dagen igår får se vad det blir idag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Svårt det där med ord...humlarna, jag hade nog kallat dem humlorna, det tycker jag låter bättre.
    Ja, nu är alla höstens otroligt fina färger borta och det mesta är grått och trist. Men jag har tänt på lite ute så det lyser upp det i buskar och träd med ljusslingor. Said är helt tagen av alla lampor, han tycker det är så fint. Ska köpa en ljusslinga till honom idag som han kan ha på sitt rum.
    Hoppas inspirationen kommer till dig snart så de fina fåtöljerna blir färdiga.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Jag tror det heter humlen, bara. Men jag vet inte ;)
    Att vänta på inspiration låter bra!

    SvaraRadera
  9. Bra tänkt - om man inte ska leva på sin syssla. När jag syr en massa inte helt nödvändiga grejer, kallar jag det konstnärligt skapande. Då kan jag fortsätta med gott samvete. Chefen övervakar arbetet ser jag. / Britt

    SvaraRadera
  10. Jag tror som Ezter - humlen, men ibland blir man tveksam när man sitter och skriver.
    Hoppas allt är bra i Snäckskalsdalen!
    En varm höstkram till dig!
    Inga

    SvaraRadera
  11. Hej

    Längesedan. Vilka fina friska bilder du lagt ut, särskilt den på Humlen.

    SvaraRadera
  12. Vilka typiska novemberbilder! Det där grå, lite tunga, regnvåta... Utom då rosen förstås, som kunde varit fotad i somras! Men jag gillar det där lugna, gråa vädret - tid för en stilla kontemplation över livets vara.
    Humlekottarna är ju för söta! Självsår humlen sig, eller är den flerårig?

    Din nyklädda fåtölj ser så fin ut, jag förstår om Nisse lägger beslag på den!
    Ha det gott och simma lugnt! Hälsa!
    Kram, kram, Monica

    SvaraRadera
  13. Vilken klok fotograf som inväntade inspirationen! Så rätt han hade och så rätt du har, som tar det lugnt med omklädandet! Det verkar ju ändå som om den är godkänd också, av Nisse! :)
    Vilken kaskad av höstfärger från din trädgård och humlen - ja, det finns väl inget som växer mera än den. Min har jag klippt ner för längesen, den hade trasslat in sej i allt möjligt, men vackert är det med de speciella kottarna.
    Tänk, att du fortfarande har så vackra rosor kvar!
    Vet du att just idag inspekterade jag min "White Nights" och den har massor av knoppar och är nästan lika hög som jag, och den verkar inte vilja gå i vila ännu, men till helgen talar de om första snön här, så vem vet.....!
    Ha en fin tisdagskväll!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Visst ska det finnas inspiration om det ska bli till något .När jag såg din Humle kom jag på att jag måste ta tillvara lite från barndomshemmet ,kramen Nette

    SvaraRadera
  15. Det ligger nåt i det där med att invänta inspirationen :-) Bättre att jobba med flow än motsröms så att säga. Katter vet hur man gör.
    Ampeln så jättefin med mossa. Den hade ju knappt synts om den varit full av blommor. Nu är det ju dessutom så vacker färg på mossorna när de blivit genomfuktade.
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  16. Så är det... man måste invänta inspirationen! Vilket vackert tyg du har valt till fåtöljerna... snyggt!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej Agneta.
    Nu var det länge sen jag hörde av mig men som du vet så har jag lagt all tid på att få i ordning på allt som skulle med på julmarknaden som jag var utställare på, mer om det i ett kommande inlägg.
    Tycker inte du som jag att tiden bara rusar i väg? Snart är det advent och dags att göra julfint hemma med massor av tända ljus och mys. Apropå ljus så höll nästan min ena katt att brinna upp härom dagen trots att jag alltid är mycket försiktig med just tända ljus i deras närhet. Allt gick som tur var bra men det luktade bränd kattpäls ganska så länge efteråt.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  18. Klart Nisse har intagit fåtöljen, han är ju arbetsledare och måste övervaka hur personalen sköter sig...;)
    Oj, klä om en hel fåtölj, det kräver sin kvinna det! Det ser svårt ut! Men blir säkert jättefint, tyget ser vackert ut i alla fall!
    Hoppas du snart får lite inspiration vännen! Eller så lägger du dig bara på soffan när inspirationen kommer smygande, så skall du se att anfallet snart går över...;)
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  19. Roligt att se dina Sverigebilder!
    Ta det som det kommer, till slut ordnar det sej i alla fall!
    Ha en skön afton!

    SvaraRadera
  20. Så är det! Inspirationen måste vara på topp om man ska få något gjort hi hi...just nu är jag lite låg och det märks på det mesta, även bloggen :)
    Nåja, helg igen och den är efterlängtad!
    Jättefina bilder du visar som vanligt.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  21. Flotte høstbilder! Inspirasjonen kommer nok skal du se ;-)

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta